طرز تهیه ترشی پیاز سفید

ترشی پیاز سفید , طرز تهیه ترشی پیاز سفید , دستور پخت ترشی پیاز سفید , jva dhc stdn

ترشی پیاز سفید یا ترشی پیاز درسته یکی از انواع ترشی های محبوب و خوشمزه ایرانی است. این ترشی یکی از ترشی های خاص و پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر طعم خوبش برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی پیاز سفید تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی پیاز سفید در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی پیاز سفید
پیاز سفید۲۰ عدد
فلفل قرمز۲ عدد
سیر۲ حبه
نعناع خشک۱ قاشق چایخوری
سرکه سفیدبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی پیاز سفید

برای شروع پیاز های سفید را پوست بگیرید و قسمت های اضافی شان را جدا کنید سپس آنها را بشویید و کنار بگذارید تا به طور کامل آب اضافی شان برود و خشک شوند. انتخاب پیاز مناسب برای ترشی در تهیه ترشی پیاز کامل خیلی مهم است.

برای این منظور باید از پیازهای کوچک با اندازه یکدست استفاده کنید تا در پایان ترشی زیباتری داشته باشید. یک شیشه مناسب برای ترشی انتخاب کنید و پس از اینکه آب اضافی پیازها رفت آنها را درون شیشه بریزید.

در ادامه سیر ، فلفل قرمز و نعناع را به شیشه اضافه کنید و مقداری نمک روی مواد داخل شیشه بپاشید. در مرحله آخر سرکه را روی مواد داخل شیشه بریزید و درب شیشه را محکم ببندید تا هوایی از آن عبور نکند.

شیشه ترشی را در یک جای خشک و خنک قرار دهید. پس از گذشت ۲ هفته ترشی پیاز شما آماده مصرف است. نکته مهم در مورد ترشی پیاز این است که نباید در جای گرما یا مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا خراب می شود.

همچنین ببینید : ترشی قارچترشی ازگیلترشی بندریترشی لیته


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین