طرز تهیه ترشی بامیه

ترشی بامیه , طرز تهیه ترشی بامیه , دستور ترشی بامیه , torshi bamiye , jvad fhldi

ترشی بامیه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و محبوب ایرانی است که اصالتا متعلق به شهرهای جنوبی کشور می باشد. این ترشی خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود بامیه برای بدن نیز مفید می باشد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی بامیه تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی بامیه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی بامیه
بامیه۵۰۰ گرم
شوید خشک شده۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید یا قرمز۱ فنجان
فلفل قرمز۲ عدد
سیر۳ حبه
نمک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی بامیه

ابتدا بامیه ها را با دقت پاک کنید ، به صورتی که به بدنه و بافت خود بامیه آسیبی نرسد. زیرا با باز شدن بامیه ها مایع لیز درون بامیه ها خارج می شود و ترشی حالت لیز پیدا می کند. فقط باید با دقت ساقه اضافی ( دُم ) بامیه ها را جدا کنید.

پس از تمیز کردن بامیه ها آنها را به آرامی بشویید سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید و کنار بگذارید. در ادامه با میه ها را به همراه سیر ، فلفل قرمز و شوید خشک داخل شیشه ای که برای ترشی در نظر گرفته اید بریزید.

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و سرکه را به همراه ۱ فنجان آب و مقداری نمک داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا سرکه به جوش بیاید و نمک به طور کامل در آن حل شود سپس سرکه را به صورت داغ روی مواد ترشی که داخل شیشه قرار داده بودید بریزید.

پس از اینکه کار آماده کردن ترشی به پایان رسید صبر کنید تا ترشی سرد شود سپس درب شیشه را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید تا ترشی آماده شود. برای آماده شدن ترشی بین یک تا دو هفته زمان نیاز است.

در این دستور از آب برای ملایم تر شدن طعم ترشی استفاده شده است ، در صورتی که می خواهید ترشی شما به صورت جنوبی کمی تندتر باشد می توانید ۱ فنجان آب را حذف کنید و به جای آن از سرکه استفاده کنید.

همچنین ببینید : ترشی ازگیلترشی انارترشی انبهترشی لبو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین