طرز تهیه گل کلم سوخاری

گل کلم سوخاری , طرز تهیه گل کلم سوخاری , دستور پخت گل کلم سوخاری

گل کلم سوخاری یکی از پیش غذاهای جدید و خوشمزه ایرانی است. شاید قبلا با شنیدن اسم گل کلم فقط به یاد ترشی گل کلم می افتادیم ولی در حال حاضر غذاهای زیادی با گل کلم تهیه می شود که طرفداران خاص خودش را دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر گل کلم سوخاری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه گل کلم سوخاری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم گل کلم سوخاری
گل کلمنصف گل کلم متوسط
آرد نخودچی۱ پیمانه
بکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاهبه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گل کلم را با دقت می شوییم و آبکشی می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. پس از این کار گل کلم رو به قطعات درشت تبدیل می کنیم. اگر قطعات گل کلم خیلی ریز باشند در پایان پخت ، ظاهر غذا جالب نمی شود.

در یک قابلمه مناسب مقداری آب و کمی نمک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد گل کلم ها را داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا گل کلم ها خیلی نرم نشوند و حالت خود را از دست بدهند.

بعد از ۱ دقیقه گل کلم ها را از داخل قابلمه خارج می کنیم و روی آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در این مرحله باید خمیر سوخاری را تهیه کنیم. برای این منظور یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و آرد نخودچی را داخلش می ریزیم.

در ادامه پودر سیر را به همراه پودر زنجبیل ، بکینگ پودر ، فلفل سیاه و مقداری نمک به کاسه اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس کمی آب گرم اضافه می کنیم تا مواد به شکل خمیری رقیق در بیایند.

یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت قرار می دهیم و به قدری روغن می ریزیم که گل کلم ها در روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن داغ شد گل کلم ها را داخل خمیر می زنیم تا کاملا با خمیر پوشش داده شوند سپس درون روغن سرخ می کنیم.

به همین صورت تمام گل کلم ها را سرخ می کنیم. برای گرفتن روغن اضافی گل کلم ها آنها را پس از سرخ کردن روی دستمال حوله ای  قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان غذا را با سس کچاپ سرو می کنیم.

همچنین ببینید : مرغ سوخاریقارچ سوخاریمیگو سوخاریپیاز سوخاری


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین