طرز تهیه کوکو کاهو

کوکو کاهو , کوکوی کاهو , طرز تهیه کوکو کاهو , دستور پخت کوکو کاهو

کوکو کاهو یکی از کوکوهای سالم و خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام کاهو به یاد سالاد فصل بیفتید ولی این بار می خواهیم با آموزشی همراه شما باشیم که از این به بعد با شنیدن نام کاهو به یاد یک کوکوی خوشمزه و مجلسی بیفتید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکوی کاهو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو کاهو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو کاهو
کاهو۱ عدد
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان لازم
گردو۵۰ گرم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کاهو را برگ برگ می کنیم و پس از شستشو به صورت ریز خردش می کنیم. تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می شکنیم و با نمک و فلفل به خوبی مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به کاهوهای خرد شده اضافه می کنیم.

در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست و منسجم شوند. در مرحله پایانی مغز گردوها را خرد می کنیم و داخل مایع کوکو می ریزیم. حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا را سرخ کنیم.

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکوی سبزی تمام مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم یک سمتش سرخ شود ، سپس بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

همچنین ببینید : کوکوی ذرتکوکوی شویدکوکوی قارچکوکوی پیازچه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین