طرز تهیه کوکو رشته ای

کوکو رشته ای , کوکوی رشته ای , طرز تهیه کوکو رشته ای , دستور پخت کوکو رشته ای

کوکو رشته ای یکی از انواع کوکوهای ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود و طعم بسیار خوبی دارد. مواد اصلی این کوکو سیب زمینی و تخم مرغ هستند و به همین خاطر با نام کوکو سیب زمینی رشته ای هم شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ تا ۳ نفر کوکو رشته ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو رشته ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو رشته ای
سیب زمینی۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۸ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزای رنده شده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم و پس از شستشو و آبکشی به وسیله رشته کن ، سیب زمینی ها را به صورت رشته ای خرد می کنیم. اگر رشته کن در دسترس نداشتید می توانید با یک چاقوی تیز این کار را انجام دهید.

یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه داخل کاسه می ریزیم. کمی آب به مایه اضافه می کنیم و پس از آن آرد را کم کم اضافه می کنیم. در مرحله بعد پنیر پیتزای رنده شده را به مواد اضافه می کنیم.

در پایان سیب زمینی های رشته ای را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست و منسجم شوند. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

سپس با قاشق از مایه کوکو بر می داریم و داخل روغن داغ می ریزیم ، پس از ریختن مایه کوکو ، سریعا با قاشق به آن شکل می دهیم . پس از سرخ شدن یک سمت کوکو آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.

شاید در ابتدا نتوانید کوکو ها را سریعا به شکل گرد در آورید ولی با چند بار تمرین به راحتی می توانید به کوکوها شکل دهید. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم و به همراه نان ، گوجه فرنگی و خیار شور سرو می کنیم.

کوکو سیب زمینی خام , طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام , دستور پخت کوکو سیب زمینی خام


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین