طرز تهیه کوکو شوید

کوکو شوید,کوکوی شوید,طرز تهیه کوکو شوید,دستور پخت کوکو شوید

کوکوی شوید یکی از کوکوهای خاص و خوشمزه ایرانی است. توصیه می کنیم حتما این کوکوی خوشمزه را به دلیل فواید فراوان شوید تهیه نمایید. کوکو شوید از نظری ظاهری چیزی میان کوکوی سبزی و کوکوی سیب زمینی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو شوید تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو شوید در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو شوید
شوید۳۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
زیره½ قاشق چایخوری
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را می شکنیم و مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعد شوید ها را پس از تمیز کردن و شستشو به صورت ساطوری ریز می کنیم.

شوید را به کاسه تخم مرغ ها اضافه می کنیم پس از آن پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه مواد اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش رنده می کنیم و به مواد دیگر اضافه می کنیم.

اضافه کردن زیره اختیاری است. در این مرحله زیره را هم اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. این کوکو را می توانیم مانند کوکوی سبزی به صورت یک تکه یا به صورت قطعات کوچک سرخ کنیم.

در تابه ای مناسب مقداری روغن می ریزیم و پس از داغ شدن روغن مایه کوکو را به صورت دلخواه ( یک تکه یا به صورت شامی کباب ) سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت کوکو آنرا برش می زنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.

کوکو اسفناج,کوکوی اسفناج,طرز تهیه کوکو اسفناج,دستور پخت کوکو اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین