طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ,خورشت قارچ و مرغ,طرز تهیه خورش قارچ و مرغ,دستور پخت خورش قارچ و مرغ

خورش قارچ و مرغ یکی از خورش های نوین ایرانی است. این خورش خوشمزه همانطور که از نامش پیداست از قارچ و مرغ تهیه می شود. خورش قارچ و مرغ را می توانید به غیر از برنج به همراه نان هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش قارچ و مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش قارچ و مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش قارچ و مرغ
سینه مرغ۳ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آبلیمو۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ قاشق چایخوری
زعفران۱ قاشق غذاخوری
روغنبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا قارچ ها را پس از شستشو به صورت حلقه ای خرد می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها را با مقداری روغن تفت می دهیم. باید در حدی قارچ ها را تفت دهیم که فقط کمی نرم شوند و نیازی به سرخ کردن کامل قارچ ها نیست.

پس از اینکه قارچ ها کمی نرم شدند ، آرد را کم کم اضافه می کنیم و پس از آن مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. مخلوط قارچ را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

در مرحله بعد سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. گوشت مرغ را ( به اندازه گوشت خورش قورمه سبزی ) خرد می کنیم. پس از اینکه سیر و پیاز نرم شدند قطعات گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد ۱ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت مرغ با حرارت ملایم بپزد.

برای پختن گوشت مرغ حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه آب موجود در تابه مرغ به نیمه رسید ، قارچ را به همراه زعفران دم کرده و آبلیمو به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به طعم دار شود و جا بیفتد.

حدود ۱۰ دقیقه بعد زرده تخم مرغ را خوب هم می زنیم تا بافتش از هم جدا شود سپس به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه دیگر خورش روی حرارت ملایم بماند.سپس خورش را در ظرف خورش خوری می کشیم.

در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن خورشت قارچ و مرغ می توانیم مقداری سیب زمینی هم در کنار خورش سرخ کنیم. پس از کشیدن خورش آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین می کنیم و در پایان آنرا به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

خورش فسنجان,خورشت فسنجان,طرز تهیه خورش فسنجان,دستور پخت خورش فسنجان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین