طرز تهیه حلیم گندم

حلیم گندم, halim gandom ,طرز تهیه حلیم گندم,دستور پخت حلیم گندم, pgdl 'knl

حلیم گندم ( هلیم گندم ) یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایران است که بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. مواد اصلی این غذا عبارتند از گندم و گوشت. در این آموزش کامل ترین روش پخت حلیم گندم را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر حلیم گندم تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه حلیم گندم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلیم گندم
گندم پوست کنده۳۰۰ گرم
گوشت۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
روغن۱ قاشق غذاخوری
شکربه میزان لازم
دارچینبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

گندم را باید از شب قبل در آب بخیسانیم تا نرم شود. پس از اینکه گندم خوب خیس خورد ، آن را به همراه ۶ لیوان داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. گوشت را هم جداگانه در یک قابلمه کوچک قرار می دهیم.

پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب به قابلمه گوشت اضافه می کنیم. مقداری زردچوبه هم به گوشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت کاملا بپزد. سپس آنرا از قابلمه خارج می کنیم و ریش ریش می کنیم.

در این مرحله گوشت ریش ریش شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه گندم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید زمان اضافه کردن گوشت ، گندم باید شبیه به پوره شده باشد. نکته مهم در مورد حلیم این است که باید به صورت متداوم آنرا هم بزنیم.

چون به دلیل وجود گندم خیلی سریع ته می گیرد و باعث می شود روی طعم غذا تاثیر منفی بگذارد. در مرحله بعد ۱ قاشق غذاخوری روغن به حلیم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب موجود در غذا با حرارت بسیار ملایم تبخیر شود.

توجه داشته باشید که حلیم زمانی که داغ است کمی شل است ولی بعد از مدت کمی خودش را می گیرد و سفت تر می شود. پس از اینکه حلیم آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و با شکر و دارچین سرو می کنیم.

شله زرد,طرز تهیه شله زرد,دستور پخت شله زرد
همچنین بخوانید: حلیم بادمجانآش دوغ آش ترش

 


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین