طرز تهیه قارچ کاراملی

طرز تهیه قارچ کاراملی,قارچ کاراملایز,قارچ کاراملی,caramel mushroom,rhv] ;hvhlgd,rhv],قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ کاراملی

وجود پیش غذا همراه یا قبل از هر غذایی ضروری به نظر می رسد. زمانی که قصد داشته باشید، غذاهایی مانند استیک، همبرگر و دیگر غذاهایی از این دست را میل کنید، همراه بودن آنها با قارچ لذت خوردن‌شان را دوچندان می کند. به همین دلیل در این بخش از آموزش آشپزی می خواهیم شما را با طرز تهیه قارچ کاراملی خانگی آشنا کنیم.

 

مطمئناً تهیه این قارچ و همینطور استیک و همبرگر در خانه به راحتی انجام خواهد شد. لذا به سرعت به سراغ تهیه کردن مواد اولیه این قارچ کارملی رفته تا سر فرصت آن را درست کنید.

مواد لازم طرز تهیه قارچ کاراملی
قارچ سفید۳ عدد
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
کره۱ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
سس سویا۱ قاشق غذا خوری

دستور و روش تهیه

ابتدا باید قارچ ها را به خوبی تمیر کنید. در تمیز کردن قارچ ها باید یک نکته را به خوبی در نظر بگیرید که نباید قارچ ها را زیر آب مستقیم گرفت. به این دلیل که بافت قارچ آب را به خود جذب کرده و مزه اش را از دست می دهد.

 

لذا برای تمیز کردن قارچ ها با استفاده از یک دستمال یا حوله کاغذی مرطوب، آنها را پاک و سپس از برس های مخصوص قارچ استفاده کنید.

 

بعد از اینکه قارچ ها را تمیز کردید، به صورت نازک هر کدام از آنها را برش دهید. سپس تابه ای بردارید و مقداری روغن و کره در آن بریزید. تابه را روی شعله کم قرار دهید. کمی بعد سیر را به تابه اضافه کرده و صبر کنید عطر سیر فضا را بگیرد.

 

بعد از آن باید قارچ ها را به سس سویا افزوده تا رطوبت قارچ ها گرفته شود. دقت کنید که نباید این کار را خیلی زود انجام دهید.

 

بعد از اینکه قارچ ها به خوبی به سس آغشته شدند، آنها را به تابه اضافه کنید. در این مرحله باید صبر کنید تا قارچ ها کاملاً به صورت کاراملی در بیایند.

 

دقت کنید که نباید قارچ ها را زیاد از حد بهم بزنید چرا که این کار از خوشمزه شدن قارچ ها جلوگیری می کند.

خواص قارچ

خواص قارچ به خوبی می تواند پوست را هیدراته نگه دارد. لذا برای جلوگیری از پیر شدن پوست مفید خواهد بود.

 

افرادی که در پوست خود آکنه دارند، از قارچ استفاده کنند. قارچ به دلیل دارا بودن ویتامین دی می تواند خاصیت درمانی برای آکنه داشته باشد.

 

با توجه به اینکه قارچ منبع خوبی از آهن است، لذا کم خونی را بهبود می بخشد. از عوارض کم خونی می توان به ریزش مو اشاره کرد.

 

قارچ ضدسرطان است. در قارچ بتاگلوکان و اسیدلینولئیک وجود دارد که این دو قابلیت جلوگیری از سرطان پروستات و سینه را خواهند داشت.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین