خواص قارچ

خواص قارچ,قارچ,,o,hw rhv]mushroom,mushroom benefits

خواص قارچ خوراکی

قارچ خوراکی سرشار از فیبر و همچنین اسیدهای چرب غیراشباع است و نمی توان خواص قارچ برای بدن را نادیده گرفت. قارچ ها کالری پایینی هم دارند. مواد غذایی موجود در قارچ مانند: ویتامین بی، مس و پتاسیم آن را به یکی از خوراکی های مهم روزانه تبدیل کرده است. پرمصرف ترین قارچ، قارچ دکمه ای سفید است که در بسیاری از غذاها کاربرد دارد. قارچ ها خواص دارویی بسیاری نیز دارند که از جمله میتوان به بهبود التهاب مفاصل، درمان سرطان های معده و مری اشاره کرد.

خواص قارچ برای پوست و درمان آکنه

در قارچ ویتامین دی وجود دارد، سلنیوم و آنتی اکسیدان نیز می توانند از پوست مراقبت کنند. به همین جهت است که از این ماده خوراکی در کرم ها، سرم ها و محصولات زیبایی استفاده می شود. قارچ شامل پلی ساکارید است که به خوبی می تواند آبرسانی پوست را کامل کند.

همانطور که گفتیم ویتامین دی موجود در قارچ را می توانید به صورت موضعی بر روی پوست و قسمت های آکنه دار استفاده کنید. عصاره قارچ نیز برای از بین بردن آکنه موثر است.

جلوگیری از پیری با قارچ

با توجه به اینکه در قارچ اسید کوجیک وجود دارد می تواند نشانه های پیری، مثل: عوض شدن رنگ پوست، لکه های پوست و حتی لکه های کبد را از بین ببرد.

بهبود ریزش مو با قارچ

یکی از عوامل ریزش مو، کم خونی است و با توجه به اینکه قارچ آهن خوبی در خود دارد می تواند این کم خونی را پوشش دهد که در نتیجه ریزش مو را کنترل خواهد کرد.

جلوگیری از سرطان سینه و پروستات

در قارچ بتاگلوکان وجود دارد که می تواند از سرطان پروستات جلوگیری بعمل آورد. همچنین اسیدلینولئیک در این ماده خوراکی سرطان سینه در زنان یائسه را کاهش می دهد.

مناسب برای استفاده از افراد دیابتی

با توجه به اینکه قارچ هیچ چربی ندارد و همچنین کربوهیدرات کمی نیز دارد. برای افرادی که از دیابت رنج می برند، بسیار مناسب است. وجود آنزیم های کاملاً طبیعی در قارچ به از بین بردن نشاسته و قند کمک می کند.

کم کردن وزن با قارچ

برای اینکه کاهش وزن داشته باشید، باید چربی های اضافی بدن حذف شوند. با قارچ که پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین دارد می توانید امیدوار به کاهش وزن باشید.

جلوگیری از پوکی استخوان با قارچ

قارچ کلسیم فراوانی در خود دارد که به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. موادی مانند: مس، سلنیوم و آهن می توانند از استخوان ها مراقبت کنند.

مضرات قارچ

گاهاً پیش می آید که افراد با مصرف قارچ احساس خستگی و بی حالی می کنند. همچنین پیش می آید که بعضی ها پس از خوردن قارچ بیرون روی می گیرند. و مشکلاتی در معده آنها رخ می دهد.

حواس پرتی یکی دیگر از عوارض مصرف قارچ است که توصیه می کنیم که اگر حواس پرت هستید کمتر مصرف کنید.

ایجاد خارش پوست بعد از نیم ساعت مصرف قارچ نیز در بعضی از افراد دیده شده است. لازم به ذکر است که خانم های باردار نیز از این ماده خوراکی استفاده نکنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین