طرز تهیه حلوا عسلی

طرز تهیه حلوا عسلی,حلوا عسلی,طرز تهیه حلوا,حلوا,حلوا مدرن,pg,h usgd,halva asali,حلوا عسلی کشدار

طرز تهیه حلوا عسلی

حلوا یک مدل از شیرینی و دسر بسیار محبوب ایرانی ها است که البته انواع و اقسام دارد و با مواد مختلفی می توان طرز تهیه حلوا را تجربه کرد. از حلواهای معروف ما ایرانی ها می توان به حلوا شکری، حلوا ارده، حلوا دو رنگ و … اشاره کرد. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم شما را با طرز تهیه حلوا عسلی آشنا کنیم. برای تهیه این حلوا خیلی زود دست به کار شوید.

مواد لازم طرز تهیه حلوا عسلی
عسل۱ لیوان
روغن جامد۲ ق غذا خوری
آرد گندم۲ ق غذاخوری
کره۳۰ گرم
وانیل۱/۳ ق غذاخوری
خلال بادام/پودر پسته/گل محمدیبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

برای اولین مرحله کاسه ای استیل آماده کنید و عسل را داخل آن بریزید. سپس کاسه را روی شلعه گاز قرار دهید. شعله می بایست خیلی خیلی کم باشد. سپس روغن را به کاسه اضافه کرده و بهم بزنید.

دستور پخت حلوا ساده

حواستان جمع باشد که به صورت مداوم باید عسل را بهم زده و اگر زمانی کاسه به شدت داغ شده بود آن را از روی شعله برداشته، بهم زده تا از حرارت بیوفتد و دوباره روی شعله کم قرار دهید.

 

به سراغ کاسه ای دیگر بروید و در آن کره نرم شده و آرد را اضافه کنید. سپس شروع به ورز دادن کنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا خمیر حالت سفت به خود بگیرد. سپس مجدداً به ورز دادن مشغول شوید. این بار باید خمیر به حالت شل در بیاید و نرم شود.

 

زمانی که حس کردید عسل کمی تغییر رنگ پیدا کرد. خمیر را به آن اضافه کنید و عسل را دوباره روی شعله قرار دهید. ترکیب را بهم بزنید تا کاملاً یک دست شود.

 

بعد از کمی که خودش را به خوبی گرفت آن را به یک ظرف منتقل کنید و اجازه دهید تا خنک شود. برای اینکه زودتر سرد شود، می توانید آن را درون یخچال قرار دهید. دقت کنید که حالتی که باید بدست آید حالت کشسانی است، فقط دقت کنید که خیلی شل نباشد.

 

در آخر می توانید آن را به بشقاب سرو منتقل کرده و برای تزئین نیز روی آن خلال بادام ، پودر پسته و گل محمدی بریزید. این حلوای عسلی سرد شده را با استفاده از چاقو برش زده و سپس سرو کنید.

خواص عسل

– از خواص عسل می توان به درمان سرفه اشاره کرد. در مواقع سرماخوردگی توصیه می شود که از این ماده شیرین استفاده شود.

 

– عسل می تواند آلرژی را بهبود ببخشد. آلرژی های فصلی مانند خارش چشم و آبریزش بینی. عسل مانند واکسن عمل می کند.

 

– افرادی که با مشکل رفلاکس معده مواجه هستند، می توانند از عسل استفاده کنند.

 

– همچنین طبق تحقیقات از عسل می توان بعنوان درمان و بهبود جای زخم نیز استفاده کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین