طرز تهیه حلوا هویج

طرز تهیه حلوا هویج,حلوا هویج,حلوای هویج,طرز تهیه حلوا,حلوا,حلوا مدرن,halwa,halva,pg,h i,d[

طرز تهیه حلوا هویج

یکی از حلواهای بسیار خوشرنگ و زیبا که توجه هر کسی را به خود جلب می کند، حلوا هویج نام دارد. با توجه به خواص هویج و البته طعم و رنگ بسیار خوب آن، می توان امیدوار بود که حلوای آن نیز بسیار خوش خوراک شود. در این مطلب از آموزش آشپزی می خواهیم با استفاده از آرد برنج یک حلوای بسیار خوب را تدارک ببینیم که امیدواریم با این طرز تهیه حلوا هویج حتماً آن را امتحان کنید.

 

مواد لازم موجود در جدول زیر حداقل برای ۴ الی ۵ کاسه حلوا کفایت می کند. اگر می خواهید برای تعداد افراد بیشتری حلوا تهیه کنید مقدار هر کدام را به تناسب بیشتر کنید.

 

مواد لازم طرز تهیه حلوا هویج
هویجنیم کیلو ( پخته )
آرد برنج۲ پیمانه
روغن۱ و ۱/۲ پیمانه
شکر۱ و ۱/۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
گلابنصف پیمانه
زعفران۱/۴ پیمانه

دستور و روش تهیه

برای تهیه حلوا، ابتدا باید هویج را بپزیم. پس این کار را انجام دهید و بعد به سراغ باقی مراحل بروید. حال در قابلمه ای آب و شکر را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس قابلمه را روی شعله قرار داده تا کاملاً این دو مواد با هم حل شوند. بعد از حل شدن اقدام به اضافه کردن گلاب کنید.

 

کمی بعد زعفران را نیز بیفزائید. سپس قابلمه را در گوشه ای به حال خود بگذارید. حال ظرف متوسطی برداشته و آرد برنج را در آن ریخته و روی شعله قرار دهید. می خواهیم برشته شود. همین که ۵ دقیقه گذشت و عطر برنج را گرفتید، کفایت می کند.

 

آرد برنج را تفت داده و کمی کره و روغن نیز به آن اضافه می کنیم. سپس مجدداً آن را تفت داده تا برشته شود. به سراغ هویج ها بروید که از قبل پخته بودید. آنها را به خوبی پوره کرده و سپس رنده کنید.

 

حال هویج رنده شده را به آرد برنجی که روی شعله تفت می خورد بیفزائید. سپس به تفت دادن ادامه دهید. حال نوبت اضافه کردن شهد آن است که از قبل آماده کرده ایم. بعد از اینکه شهد را اضافه کردید به خوبی بهم بزنید تا حجم بگیرد.

 

حلوا را تا زمانی که خودش را کاملاً بگیرد، تفت می دهیم. دقت کنید که در این مرحله آنقدر حلوا را بهم بزنید تا یکدست شود. بعد از یکدست شدن حلوای ما کاملاً آماده است که می توانید آن را در ظرف های مخصوص حلوا ریخته و هر زمان که دوست داشتید، سرو کنید.

 

خواص هویج

– برای جلوگیری از سرطان می توانید از هویج استفاده کنید. این میوه رادیکال های آزاد در بدن را خنثی می کند.

 

– مینای دندان با بتاکاروتن موجود در این میوه تقویت می شود. پس برای سلامت دندان از این میوه استفاده کنید.

 

– هویج نشاسته ندارد و همینطور کربوهیدرات کمی هم دارند. بنابراین می تواند هضم را راحت تر کنند. این میوه می توان قند خون را نیز کاهش دهد.

 

– کلسیم موجود در هویج می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کم کند.

 

– با توجه به اینکه هویج کالری کمی دارد، برای استفاده در میان وعده مناسب است و برای افرادی که می خواهند لاغر کنند بسیار خوب است.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین