طرز تهیه کره فندق

طرز تهیه کره فندق,کره فندق,نوتلا,فندق,طرز تهیه کره,طرز تهیه کره بادام زمینی,;vi tknr

طرز تهیه کره فندق

در طب سنتی، فندق طبع گرم دارد و شامل ۷۰ درصد چربی و ۱۵ درصد پروتئین است. مصرف فندق تقویت چشم، پوست، ناخن و مو را در پی خواهد داشت. کره فندق هم مصارف زیادی دارد که شاید کمی سخت در دسترس مردم باشد. به همین دلیل در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه کره فندق را آموزش دهیم. اگر در منزل این کره را تهیه کنید، می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از افزودنی و طعم دهنده ها این کره را داشته باشید.

مواد لازم طرز تهیه کره فندق
فندق۵۰۰ گرم
روغن زیتونبه اندازه دلخواه
نمکبه میزان کم

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله باید فر را آماده کنید. بنابراین فر را روشن کرده و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد صبر کنید تا گرم شود. همین که احساس کردید که فر آماده شده است، فندق ها را درون سینی فر قرار داده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا فندق ها بو داده شوند.

 

در نظر داشته باشید که بعد از ۵ دقیقه اول، سینی را از فر خارج کنید و فندق ها را جابجا کرده تا همه آنها به خوبی بو داده شوند.

 

بعد از این کار سینی را از فر درآورید. صبر کنید کمی فندق ها از داغ بودن بیوفتند. سپس با استفاده از دست پوست آنها را بوسیله مالش دادن خارج کنید.

 

حال فندق هایی که پوست شان جدا شده است را درون یک مخلوط کن ریخته و به مدت ۲ دقیقه به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس باید مقداری نمک و روغن نیز داخل میکسر ریخته و به بهم زدن ادامه دهید.

 

هر چند دقیقه یک بار، درب مخلوط کن را باز کرده و فندوق هایی که به دیواره مخلوط کن چسبیده اند را درون آن ریخته تا به خوبی یک ترکیب کاملاً یکدست داشته باشید. کره فندق آماده است.

 

چنانچه تمایل دارید با اضافه کردن کمی شکلات داغ و ترکیب با کره فندق ، می توانید کره شکلاتی با طعم فندق جهت مصرف صبحانه و عصرانه داشته باشید که از هر لحاظ مفیدتر و بهداشتی تر از نوع بازاری می باشد.

خواص فندق

خواص فندق برای افرادی که کم خونی دارند بسیار زیاد است.

 

– برای تقویت مغز می توان از فندق استفاده کرد.

 

– افرادی که روده و معده ضعیفی دارند نیز می توانند از فندق استفاده کنند.

 

– افرادی که دیابت دارند، با خیال راحت می توانند از فندق استفاده کنند.

 

– افرادی که فشار خون بالا دارند از مصرف بی رویه فندق خودداری کنند.

 

– آنهایی که از بیماری کبد چرب رنج می برند، مصرف فندق به آنها توصیه می شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین