خواص فندق

خواص فندق,فندق,Hazelnut,o,hw tknr,tknr,فندوق

خواص فندق برای بدن

در این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم فواید فندق را برشماریم. فندق از مغزهایی است که استفاده از آن برای بدن مفید خواهد بود. اگر نمی خواهید پیری زودرس برای پوست تان ایجاد شود حتماً از این مغز استفاده کنید. می توانید از چای فندوق که ویتامین E دارد استفاده کنید. مغز فندق دارای ویتامین A و C نیز می باشد که آنتی اکسیدان بسیار مناسب برایجلوگیری از چروک پوست می باشد. در ادامه این نوشتار از همدوره با ما همراه باشید تا با خواص فندق آشنا شوید.

محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید

می توانید به جای کرم های ضدآفتاب از روغن فندق برای مراقبت از پوست تان بهره ببرید. برای این منظور کافی است که چندین روغن از روغن های کنجد، گردو و فندق را با یکدیگر ترکیب و آن را به پوست ماساژ دهید.

درمان آکنه با فندق

ماسک فندق و قهوه یکی از بهترین مواردی است که می توان به خوبی پوست های آکنه دار را درمان کند. برای اینکار ۱ قاشق چای خوری فندق را با نصف قاشق چای خوری شکر و نصف قاشق چای خوری قهوه و کمی هم اضافه کردن روغن زیتون یا نارگیل ماسک خوبی را تهیه کرده و بر روی پوست قرار دهید.

متوقف کردن سلول های سرطانی

با توجه به اینکه روغن فندق سرشار از بتاسیتوسترول و آنتی اکسیدان است می تواند به خوبی جلوی افزایش سلول های سرطانی را بگیرد. این روغن مانع رشد سلول های بدخیم در پوست خواهد شد.

پاکسازی چربی پوست

با توجه به اینکه فندق خصوصیت قابض شدن دارد، چربی را از بین برده و سبب بهبود جوش خواهد شد. همچنین خاصیت ضدباکتریایی فندق با باکتریهای مضر در پوست جدال کرده و آنها را از بین می برد.

تقویت مو با فندق

برای قوی کردن موهایتان به صورت روزانه از کمی روغن فندق روی موهایتان استفاده کنید. شب این کار را انجام داده و تا صبح باید روی سرتان بماند.

سلامت قلب با فندق

مغز فندق کلسترول ندارد. همچنین چربی های غیر اشباع موجود در فندق کلسترول بد خون را نیز مدیریت کرده و کلسترول خوب بدن را زیاد می کند. به همین دلیل می تواند سلامت قلب را تضمین نماید.

رفع یبوست با فندق

در فندق فیبر کافی وجود دارد که به حرکت مواد در روده کمک می کند. بنابراین با استفاده از این مغز می توانید امیدوار به رفع کم کاری شکم باشید.

مضرات فندق

– احتمال اینکه استفاده از فندق فشار خون افراد را بالا ببرد وجود دارد پس در مصرف آن دقت کنید.

 

– زیاد خوردن فندق احتمال استفراغ، گاز و نفخ شکم را در پیش خواهد داشت.

 

– افراد سرد مزاج فندق را با آب و عسل میل کنند. گرم مزاجان نیز با سکنجبین.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین