خواص جوز هندی

خواص جوز هندی برای بدن

جوز هندی از انواع ادویه هایی است که بسیار خوشبو می باشد که برای مصرف باید خشک شده آن را بکار برد. این ادویه خواص فراوانی برای بدن دارد که از جمله می توان به تقویت شدن سیستم قلبی بدن اشاره کرد. جوز هندی دارای ماده ای به نام یوجینول است که سبب قوی شدن سیستم قلب می شد. اگر به صورت روزانه و البته ناشتا، دو قطره از روغن جوز هندی میل کنید بسیار مفید خواهد بود. در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی به دیگر خواص جوز هندی و فواید آن برای بدن می پردازیم.

خوابی آرام با جوز هندی

برای اینکه بتوانید به راحتی بخوابید، می توانید در ۱ لیوان شیر کمی از جوز هندی ترکیب کنید و سپس میل کنید. راه حل دیگر ماساژ دادن شقیقه ها با ترکیب جوز هندی و روغن است.

شفاف کردن پوست با جوز هندی

برای اینکه به شفاف شدن پوست تان کمک کنید، در هفته دو بار، کمی از پودر جوز هندی را با مقداری شیر تازه ترکیب کنید و بر روی پوست ماساژ دهید. جوز هندی خاصیت ضدالتهابی نیز دارد که می تواند برای سلامت پوست مفید باشد.

بهبود جوش و آکنه با جوز هندی

ماسک جوز هندی بهترین درمان و برطرف کننده جوش و آکنه است. برای این منظور کمی از جوز هندی را با کمی عسل و همچنین لیموترش و دارچین ترکیب کنید. مخلوط بدست آمده باید خمیری شکل باشد. سپس این خمیر را بر روی پوست تان بگذارید.

بهبود افسردگی با جوز هندی

برای از بین بردن حالت افسردگی و تالمات روحی کافیست پودر جوز هندی را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از آن در تهیه انواع غذاها استفاده نمایید.

جلوگیری از آلزایمر با جوز هندی

جوز هندی ماده ای به نام مایریستیسین دارد که به خوبی می تواند عوامل شکل گیری آلزایمر را خنثی کند. همچنین این ادویه سبب تقویت حافظه نیز خواهد بود.

بهبود دستگاه گوارش با جوز هندی

اگر در بعضی از غذاها مانند سوپ از این ادویه استفاده کنید، می توانید امیدوار باشید که عملکرد معده تان بهبهود یابد.

برطرف کردن سرماخوردگی باجوز هندی

برای رفع سرفه و حتی خس خس سینه، مقداری از جوز هندی را با با کمی آرد و همچنین آب مخلوط کنید، سپس این ترکیب را بر روی یک پارچه و یا دستمال تمیز ببندید و روی سینه فردی که سرماخورده است و یا سرفه می کند، قرار دهید.

تقویت قوای جنسی با جوز هندی

به دلیل آنکه جوز هندی منگنز دارد، می تواند هورمون های جنسی در مردان و زنان را تقویت کند که این سبب عملکرد بهتر جنسی خواهد شد.

بهبود سلامت دندان با جوز هندی

با توجه به آنتی باکتریالی بودن جوز هندی دندان ها و لثه از شر میکروب ها می توانند در امان باشند. همچنین اگر درد دندان دارید می توانید برای کم کردن آن از روغن جوز هندی استفاده کنید.

سم زدایی کبد با جوز هندی

فعالیت درست کبد در بدن از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا اگر می خواهید کبدتان را سم زدایی کنید، حتماً از جوز هندی بهره برید.

کم کردن تورم یا با جوز هندی

اگر به دردهای مفصل دچار هستید و یا در ناحیه از بدن تورم دارید، عصاره جوز هندی را در ناحیه مد نظر ماساژ دهید.

جلوگیری از حالت تهوع با جوز هندی

درمان حالت تهوع شاید کمی سخت باشد اما به دلیل آنکه جوز هندی عطر خوشایندی دارد می تواند سبب از بین رفتن این حالت در بدن شود.

خاصیت ضدسرطانی جوز هندی

در تحقیقاتی مشخص شده است که در این ادویه ترکیباتی وجود دارد که اگر چه ناشناخته مانده اند اما می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد.

مضرات جوز هندی

– از جوز هندی به مقدار زیاد استفاده نکنید، چرا که ممکن است اثرات سمی را در بدن ایجاد کند.

 

– در روز بیشتر از نصق قاشق چای خوری از جوز هندی استفاده نشود.

 

– این ادویه می تواند سبب ایجاد تپش قلب، تهوع، پریشان حلی و یا مسمومیت شود. در مصرف آن زیاده روی نکنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین