طرز تهیه سس پیتزا

طرز تهیه سس پیتزا,سس پیتزا,ss \djch,pizza sauce

طرز تهیه سس پیتزا

استفاده از سس ها برای غذاهای امروزی ضروری تلقی می شوند، خصوصاً اینکه غذاهای فست فودی در کار باشند. پیتزا یکی از این غذاهاست که بدون استفاده از سس، خوردن آن هیچ لطفی ندارد. ممکن است پیتزا را در خانه تهیه کنید، و در خانه سس هم نداشته باشید، لذا به راحتی و در چند دقیقه می توانید سس مخصوص پیتزا را نیز در منزل درست کنید. سس تهیه شده در منزل برای این گونه غذاها بسیار با کیفیت تر نیز خواهد بود. پس اگر وسوسه شده اید تا طرز تهیه سس پیتزا خانگی را داشته باشید، آموزش آشپزی امروز ما را از دست ندهید.

 

مواد لازم طرز تهیه سس پیتزا
گوجهنیم کیلو
سیر۲ تا ۳ حبه
برگ ریحانچند عدد
پودر پاپریکا ( یا فلفل دلمه ای قرمز )به میزان دلخواه
پودر چیلی ( یا فلفل قرمز خشک )به میزان دلخواه
شکرنصف ق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
سرکه سیب۱/۵ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
ربنصف قاشق غذا خوری

 

۱) ابتدا باید گوجه ها را برش بزنید. ترجیحاً به صورت بعلاوه برش زده و سپس روی هر کدام آب جوش بریزید. بعد از اینکه چند دقیقه ای گذشت گوجه ها را در آبکش ریخته و سپس روی آنها آب سرد بریزید. می خواهیم براحتی پوست گوجه ها کنده شود.

 

۲) غذا ساز را آماده کرده و گوجه های پوست گرفته، سیر و ریحان را به علاوه فلفل دلمه ای قرمز و همچنین فلفل قرمز خشک را به درون غذاساز منتقل کنید. اجازه دهید تا همه مواد به خوبی پوره شوند. بعد از پوره شدن از صافی رد کنید. می خواهیم تخم های گوجه خارج شوند.

 

۳) حال قابلمه ای را آماده کنید و درون آن روغن زیتون بریزید. همین که حس کردید روغن داغ شده است اقدام به اضافه کردن رب به قابلمه کنید. صبر کنید تا تفت بخورد. سپس باید پوره گوجه را به قابلمه اضافه نمایید.

 

۴) حالا درب قابلمه را قرار داده و صبر کنید تا با شعله کم سس ما به غلظت برسد. سپس باید مقداری شکر، نمک و سرکه اضافه کنید. صبر کنید تا سس پیتزا به غلظت خوبی برسد.

 

۵) در مرحله آخر نیز پودر پاپریکا و پودر چیلی را اضافه نمایید. دقت کنید که اگر در مرحله قبل از فلفل دلمه ای قرمز و فلفل خشک قرمز استفاده کرده اید، نیازی به استفاده از این دو پودر نیست.

 

۶) حال سس پیتزای ما آماده شده است که می توانید آن را در شیشه ای مناسب بریزید و تا یک ماه از آن استفاده کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین