طرز تهیه سس انبه

سس انبه,طرز تهیه سس انبه,SS HKFI,Mango sauce

طرز تهیه سس انبه

انبه از آن دسته میوه هاست که می توان با آن سس تهیه کرد. جالب است بدانید دستور غذاهایی نیز وجود دارد که با میوه انبه تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که در عمرتان خورده اید. اما ما در این مطلب از آموزش آشپزی می خواهیم طرز تهیه سس انبه را توضیح دهیم.

 

اگر انبه تازه در دسترس تان باشد به راحتی می توانید این سس را درست کنید. هر چند درست کردن این سس با پودر انبه نیز امکان پذیر است. و میتوانید در مواقعی که انبه تازه ندارید از پودر آن استفاده نمایید. اگر نمی دانید که پودر انبه را از کجا تهیه کنید، باید بگوییم که در عطاری ها برای فروش موجود است.

 

مواد لازم طرز تهیه سس انبه
انبه۱ عدد
نشاسته۱ ق غذاخوری
زعفران دم کشیده۲ ق چای خوری
شکر۲ ق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

 

طرز تهیه سس انبه با انبه تازه

۱) برای اولین مرحله باید انبه را شستشو دهید. سپس با استفاده از یک کارد آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. حال هسته آن را در آورید. قاشقی برداشته و گوشت انبه را از پوستش خارج کنید. بعد از آن باید گوشت انبه را خرد نمایید.

 

۲) حال دستگاه مخلوط کن را آماده کرده، و انبه های خرد شده را در آن بریزید. مقداری زردچوبه و یا زعفران هم اضافه نمایید. نمک و فلفل را نیز به دلخواه بیفزائید.

 

۳) در این مرحله نوبت اضافه کردن، شکر است. حالا اجازه دهید تا دستگاه کمی مواد را با هم ترکیب نماید. فقط دقت کنید که آنقدر بهم نزنید تا سس روان و آبکی شود. حالا مقداری از سس را بچشید که نمک و فلفلش تنظیم باشد.

 

۴) به سراغ ترکیب کردن آب و نشاسته بروید. تابه ای برداشته و کم کم سس را به نشاسته بیفزائید. حالا صبر کنید تا مقداری تفت بخورد. بعد از کمی تفت خوردن سس شما کاملاً حاضر است که می توانید به ظرف دلخواه منتقل کنید. از این سس تا بیش از یک هفته می توانید استفاده نمایید.

 

طرز تهیه سس انبه با پودر انبه

۱) در ابتدا باید ۱ قاشق غذاخوری از پودر انبه را با ۳/۲ پیمانه سرکه سفید مخلوط کرده و به این مخلوط نصف پیمانه آب هم اضافه کنید. بعد از انجام این مرحله هیچ پودری باقی نمی ماند.

 

۲) حال به سراغ نمک و فلفل بروید و مواد قبلی اضافه کنید. حالا سس را باید در قابلمه ای ریخته و سپس آن را روی شعله کم بگذارید. اجازه دهید تا سس به جوش بیاید و غلیظ شود. وقتی این اتفاق افتاد آن را از روی شعله بردارید.

 

۳) حال صبر کرده تا سس آرام آرام حرارت خود را از دست بدهد. بعد از سرد شدن و غلظت پیدا کردن سس را در شیشه مخصوص ریخته و در یخچال نگهداری کنید. از این سس می توانید حداکثر تا دو ماه نگهداری کنید.

 

نکاتی برای تهیه سس انبه

– به این سس می توانید زنجبیل هم اضافه کنید. در مرحله مخلوط کردن مواد به اندازه دلخواه از زنجیل استفاده کنید. اگر هم سس تند انبه می خواهید فلفل را کمی بیشتر کنید.

 

– از این سس برای فلافل و سمبوسه استفاده می شود. نام دیگر این سس، سس انبه جنوبی یا بندری هم می باشد.

 

– در روش تهیه سس با پودر انبه حواستان باشد که حتماً پودر به خورد سرکه برود. چون اگر کاملاً حل نشود، سبب گوله گوله شدن پودر خواهد شد.

 

– دقت کنید که پودر انبه دارای ادویه است. پس شاید خیلی به ادویه خاصی نیازی نداشته باشد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین