خواص به لیمو

خواص به لیمو,به لیمو,دمنوش به لیمو,چای به لیمو,o,hw fi gdl,

خواص به لیمو برای بدن

به لیمو گیاهی با گل های سفید و بنفش است که نوع برگ های آن تیز می باشد. از این گیاه در آشپزی نیز استفاده می شود و می توان گفت که از خواص زیادی برخوردار است. یکی از خواص بی نظیر این گیاه می توان به تقویت عضله ها اشاره کرد. نوشیدن چای به لیمو عضلات را تقویت و همچنین آنها را در برابر آسیب های ورزشی نیز مصون می دارد.  در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی  قصد داریم به بررسی بیشتر خواص به لیمو پردازیم.

کاهش وزن با به لیمو

با توجه به آنتی اکسیدان هایی که در این گیاه وجود دارد می توان خاصیت لاغرکنندگی را از آن انتظار داشت. توصیه می کنیم به صورت روزانه از ۱ فنجان چای به لیمو جهت لاغر شدن استفاده کنید.

بهبود درد مفصل ها با به لیمو

در یک آزمایش مشخص شد که مکملی که شامل به لیمو بوده است توانسته دردهای مفصلی در ۵۰ بیمار را کاهش دهد. در این آزمایش برای اثربخشی بیشتر از روغن ماهی نیز که امگا۳ زیاد هم دارد کمک گرفته شده است.

درمان سینوزیت با به لیمو

زمانی که حفره های بینی ورم کنند، اصطلاحاً به آن سینوزیت گفته می شود، برای از بین بردن این مشکل می توانید، به لیمو را با گیاهان دیگری مثل: گل پامچال، گل آقطی و گیاه ترشک ترکیب کرده و از این ترکیب برای رفع سینوزیت استفاده نمایید.

جلوگیری از عفونت کاندیدا به به لیمو

این عفونت که در روده کوچک ایجاد می شود با به لیمو قابل بهبود است. در این گیاه خواصی وجود دارد که ضدقارچ یا ضد کاندیدا می باشد.

بهبود سرفه با به لیمو

سرفه خیلی آزار دهنده است که برای رفع آن می توان از چای به لیمو استفاده کرد. این چای خلط های موجود در سینه را و راه تنفس را از بین می برد، درست مانند ترکسی زنجبیل و عسل.

درمان زخم با به لیمو

با توجه به این که این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد، از آن بعنوان مرهم بر روی زخم می توان استفاده کرد. برای این منظور کمی از برگ به لیمو را له کرده تا بصورت خمیری شکل دربیاید سپس آن را بدون هیچ واسطه ای بر روی زخم قرار دهید.

کاهش استرس با به لیمو

در این گیاه فلاونوئید وجود دارد. و این ماده می تواند هورمون را به تعادل بکشاند. بر این اساس می توان امیدوار بود که استرس کاهش یابد. لذا توصیه می کنیم که نوشیدنی هایی مانند به لیمو را به صورت روزانه مصرف کنید.

بهبود عفونت پوست

اگر به عفونت های پوستی مبتلا هستید به لیمو می تواند از رشد بعضی از باکتری ها مانند استافیلوکوک جلوگیری بعمل آورد.

عوارض به لیمو

– افرادی که از حساسیت پوستی رنج می برند، سعی کنند از به لیمو کمتر استفاده کنند. یا قبل از هر چیزی با پزشک خود مشورت کنند.

 

– با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از اثر این گیاه بر خانم های باردار و یا شیرده وجود ندارد، بهتر است که از به لیمو استفاده نکنند.

 

– افرادی که دچار بیماری های کلیوی هستند نیز نباید از به لیمو استفاده کنند. چرا که این گیاه یا عصاره به لیمو کلیه را تحریک خواهد کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین