طرز تهیه قطاب

طرز تهیه قطاب,قطاب,rxhf,قطاب خانگی,qottab

طرز تهیه قطاب

از محبوب ترین شیرینی هایی که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد، شیرینی های سنتی است که تعدادشان هم کم نیست. شیرینی قطاب، کاک و دیگر شیرینی های سنتی که هر کدامشان مزه خاص و خوشمزه ای دارند. ما در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه قطاب را توضیح دهیم که معمولاً در مراسم مذهبی مانند عید قربان و عید فطر بیشتر خریداری می شود. پس اگر می خواهید در منزل این شیرینی را درست کنید تا انتهای این مطلب از همدوره با ما همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه قطاب
ماستنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
آرد۳ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
بادام ( خرد شده )نصف پیمانه
پودر هلنصف قاشق چای خوری
پودر دارچین۱ قاشق چای خوری
پودر پستهبه مقدار نیاز
پودر قندبه مقدار نیاز

دستور و روش تهیه

در مرحله اول ماست را با مقداری بکینیگ پودر ترکیب نمایید. بعد از ترکیب حجم آنها دو برابر خواهد شد. ناگفته نماند که در خمیرهایی که از ماست برای تهیه آن استفاده شده است، توصیه می شود که بکینگ پودر با ماست ترکیب شود نه با آرد.

 

آرد را که قبلا الک کرده بودید را به ترکیب اضافه نمایید. دقت کنید که آرد را تا زمانی اضافه کنید که احساس نمایید دیگر به دست نمی چسبد. لذا آرد را به صورت یکجا اضافه نکنید. حال کاسه ای را چرب نمایید. سپس خمیر را درون آن بگذارید و به مدت ۶۰ دقیقه در جای گرمی نگهداری کنید.

 

حال باید نصف لیوان شکر، پودر هل، بادام و پودر دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از یک ساعت که خمیر آماده شد آن را روی سطح مناسبی پهن کنید. سپس خمیر را به شکل گرد قالب بزنید. موادهایی که با هم ترکیب کرده اید را به اندازه دلخواه وسط خمیرهای گرد قالب زده شده بریزید.

 

حال لبه های هر قالب خمیر را روی لبه دیگر آورده و با فشار انگشت بهم بچسبانید و بعد با مجدداً با یک حرکت انگشت یک لبه را به لبه دیگر پیچ دهید. بعد از انجام این کار برای زیبایی، می توانید با هر وسیله ای که می خواهید روی خمیر طرح دلخواه بزنید.

 

همه خمیرها را به همین صورت حاضر کنید. سپس قابلمه ای برداشته و روی شعله قرار دهید و هر یک از قطاب ها را درون روغن سرخ نمایید. دقت کنید که در طول سرخ شدن شیرینی ها آن را جابجا کنید تا نسوزند و البته برشته شوند.

 

بعد از سرخ کردن نیز برای گرفته شدن روغن اضافی شیرینی ها هر کدام را از صافی گذر دهید. در آخر نیز قطاب ها را درون پودر قند و پودر پسته بغلتانید تا تزئین شوند.

 

نکاتی درباره طرز تهیه قطاب

– برای تهیه خمیر این شیرینی از شیر به جای ماست هم می توان استفاده کرد.

 

– اگر قطاب عسلی می خواهید به جای قند از عسل استفاده کنید.

 

– قطاب های در حال سرخ را با قاشق چوبی بهم بزنید تا بهتر برشته بشوند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین