طرز تهیه حلوا زنجبیلی

طرز تهیه حلوا زنجبیلی,حلوا زنجبیلی,حلوا,pg,h ck[fdgd,حلوا مدرن

طرز تهیه حلوا زنجبیلی

حلوا زنجبیلی یکی از حلواهای بسیار خوشمزه و سنتی ایران محسوب می شود که به عنوان دسر همراه با چای سرو می شود. اگر تا به حال این دسر خوشمزه را در خانه تهیه نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای آموزش آشپزی امروز و طرز تهیه حلوا ما را همراهی کنید. این حلوا که مخصوص تبریز است از فوت و فن ریزی برخوردار است که در ادامه و هنگام آموزش طرز تهیه حلوا زنجبیلی به آن اشاره خواهیم کرد.

مواد لازم طرز تهیه حلوا زنجبیلی
آرد گندم۲ پیمانه
آرد برنج۱ پیمانه
پودر قند۲ پیمانه
پودر گردوبه اندازه کافی
روغن جامد۲۰۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل۲ قاشق سوپ خوری

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله از درست کردن حلوای زنجبیلی به سراغ الک کردن آرد گندم بروید. این کار را دو بار انجام دهید. بعد از این کار قابلمه ای مناسب برداشته و آرد الک شده را در آن بریزید. اجازه دهید تا کمی تفت بخورد. می خواهیم بوی خام بودنش از بین برود.

حلوا زعفرانی

حال تابه ای روی شعله قرار داده و کره یا روغن را در آن بریزید. دقت داشته باشید که از مخلوط روغن و کره هم می توانید استفاده کنید. بعد از اضافه کردن به تابه صبر کنید تا کاملاً آب شود. سپس آرد را که از قبل تفت داده اید را به تابه بیفزائید. مجددا صبر کنید تا تفت بخورند و رنگشان طلایی شود.

 

به سراغ الک کردن پودر قند بروید. سپس آن را به آرد اضافه کنید. سپس روی شعله شروع به ترکیب کردن مواد با هم کنید. کمی بعد هل، زنجبیل و پودر هل را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا کمی تفت داده شوند و بعد از آن تابه را از روی شعله بردارید.

 

حال قالب مستطیلی شکلی را انتخاب کرده و در کف قالب یک کاغذ روغنی قرار دهید. سپس آرد را درون قالب ریخته و با استفاده از پشت قاشق حلوا را فشار دهید تا کاملاً صاف شود. سپس باید پودر گردو را روی حلوا بریزید و صبر کنید تا به مدت نیم ساعت حلوا خنک شود.

 

بعد از نیم ساعت با استفاده از یک برش دهنده یا چاقو به هر شکلی که علاقه دارید، حلوا را برش بزنید. سپس حلوا ها را در دیس بچینید. این حلوای خوشمزه را می توانید برای عصرانه سرو کنید.

خواص حلوای زنجبیلی

– این حلوا یکی از انواع حلواهایی هست که مورد علاقه همه افراد است. چرا که بسیار خوشمزه است و آن را می توان در هنگام خوردن چای میل کرد.

 

– با توجه به اینکه این حلوا گردو و زنجبیل را در خود دارد از ویتامین و مواد مغذی بسیاری برخوردار است لذا منبع خوبی برای دریافت انواع ویتامین ها محسوب می شود.

 

– این حلوا انرژی و نیرو زاست. پس اگر می خواهید خستگی خود را در کنید حتماً یکی دو تیکه از این حلوا میل کنید.

 

– زنحبیل می تواند سیستم گوارشی بدن را بهبود ببخشد. که با خوردن این حلوا می توانید امیدوار باشید تا گوارش سالم تری داشته باشید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین