طرز تهیه غذای کم کالری

طرز تهیه غذای کم کالری,غذای کم کالری,غذای رژیمی,ybhd ;l ;hgvd

طرز تهیه غذای کم کالری بیف تایلندی

در این مطلب از همدوره می خواهیم یکی از غذاهای معروف تایلندی را آموزش دهیم. بیف غذای معروفی در تایلند است که با گوشت گاو تهیه می شود. البته شما می توانید از دیگر گوشت ها نیز برای تهیه این غذا استفاده نمایید. از ویژگی های خوب این غذا رژیمی بودن آن است که به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است. لذا اگر به یک غذای تازه رژیمی علاقمند هستید، تا انتهای این بخش از آموزش آشپزی با ما همراه باشید تا با طرز تهیه غذای کم کالری تایلندی آشنا شوید.

مواد لازم طرز تهیه غذای کم کالری بیف تایلندی
گشنیز تازه۲ قاشق سوپ خوری
شکر قهوه اینصف فنجان
سس سویا۱/۴ فنجان
آب لیمو۱ قاشق سوپ خوری
سیر ( له شده )۲ حبه
زنجبیلبه اندازه کافی
گوشت گاو۶۰۰ گرم

دستور و روش تهیه بیف تایلندی

در اولین مرحله از تهیه بیف تایلندی، گوشت گاو به به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. حال کاسه ای آورده و موارد آب لیمو، گشنیز، زنجبیل خرد شده، شکر قهوه ای، سیر و سس سویا را در آن بریزید و بعد همه آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید.

 

بعد از گشت زمان تعیین شده، گوشت گاو را از فریزر خارج کرده و موادی که در کاسه با یکدیگر مخلوط کرده بودیم را به گوشت بیفزائید. سپس ترکیب جدید را در دمای اتاق قرار داده تا به مدت ۶۰ دقیقه استراحت کند و مواد به خورد گوشت بروند.

 

بعد از گذشت این زمان به سراغ خرد کردن گوشت گاو بروید. بهتر است که برش ها را به صورت عرضی انجام دهید. حال ماهی تابه ای ترجیحاً شش اینچی برداشته و سپس روی گاز بگذارید. شعله را روشن کرده تا تابه گرم شود.

 

بعد از داغ شدن تابه، گوشت های تکه تکه شده را درون آن بریزید و شروع به تفت دادن بکنید. توجه داشته باشید که باید شعله زیاد باشد و به صورت مداوم هم مواد داخل تابه را بهم بزنید تا نسوزد. توجه کنید که در اصل این غذا باید آب دار باشد پس آن را زیاد تفت ندهید تا خشک نشود. البته این حالت به ذائقه ما ایرانی ها خوش نمی آید و چنانچه تمایل دارید می توانید آن را بیشتر تفت دهید.

 

در آخر نیز به سراغ گارنیش غذا بروید. از فلفل استفاده کنید. همچنین از بروکلی که از قبل بخارپز شده است. فلفل تند این غذا را خوشمزه تر خواهد کرد. در انتها نیز بیف تایلندی را سرو نمایید.

خواص گوشت گاو

– گوشت گاو برای سیستم ایمنی بدن مفید است. با افزایش ایمنی، بدن کمتر دچار عفونت خواهد شد.

 

– برای عضلانی کردن بدن می توان از گوشت گاو کمک گرفت. برای استفاده، گوشت گاو را کباب یا سرخ کرده و سپس میل کنید.

 

– این گوشت برای خانم هایی که در دوران بارداری هستند، می تواند مفید باشد. چرا که دارای ویتامین B12 است که نیاز جنین است.

 

– با توجه به وجود، کربوهیدرات و پروتئین در گوشت گاو منبع بسیار خوبی از انرژی محسوب می شود که بدن نیز برای انجام فعالیت به آن نیاز مبرم دارد.

 

– گفته می شود که گوشت گاو می تواند سرطان سینه را از بین ببرد. با توجه به اینکه در گوشت گاو لینولئیک اسید وجود دارد می تواند با سلولهای سرطانی مبارزه کند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین