طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی,xvc jidi s, ;gl fv,;gd,سوپ کلم بروکلی,broccoli-soup

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

با انواع و اقسام سبزیجات می توان سوپ های بسیار خوشمزه ای تهیه کرد. از کلم بروکلی به ندرت استفاده می شود که گاهاً در سالاد اضافه می شود. اما با توجه به خواص بی نظیر بروکلی ما در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه سوپ کلم بروکلی را آموزش دهیم تا با کلم بروکلی سوپ بسیار خوشمزه ای آماده کنید. در این سوپ هم قارچ استفاده شده است و هم سیب زمینی که هر کدام از آنها خاصیت ویژه ای برای بدن دارند. می توانید از سوپ کلم بروکلی به عنوان یک وعده کامل استفاده کنید. با این تفاسیر با ما همراه باشید تا این سوپ را تهیه کنیم.

مواد لازم طرز تهیه سوپ کلم بروکلی
کلم بروکلی۲۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
شیر۲ لیوان
سیب زمینی۱ عدد
تره۵۰ گرم
گشنیز۵۰ گرم
قارچ۴ عدد
عصاره مرغ۱ عدد
آرد۲ قاشق غذا خوری
کره۷۵ گرم
خامه۵۰ گرم
آبلیمو۲ قاشق غذا خوری
نمک ، زردچوبه و فلفل سیاهبه اندازه کافی

 

 

 

 

 

 

۱) برای اولین اقدام به سراغ قابلمه ای متوسط رفته و طبیعتاً بعد از آن باید آن را روی شعله بگذارید. حالا کمی روغن و یا کره به قابلمه اضافه کنید. صبر کنید تا کره ذوب و سپس داغ شود. بعد از آن اقدام به اضافه کردن آرد کنید. اجازه دهید تفت بخورد تا بوی خام بودنش از بین برود.

 

۲) بعد از اینکه رنگ آرد به کرم تغییر پیدا کرد، چند لیوان آب در قابلمه ریخته و بعد شعله را بالا برده تا به جوش آید. تا به جوش آمدن آب، زمان مناسبی است که کلم بروکلی و قارچ را خرد نمایید. و این کار را ترجیحاً بصورت نگینی انجام دهید.

 

۳) بعد از خرد کردن آن را به قابلمه اضافه کنید. سینه مرغ را نیز که از قبل تمیز کرده و شسته اید، خرد نمایید و به قابلمه بیفزائید. مدت زمان یکک ساعت صبر کنید تا مواد درون قابلمه بپزند. کمی بعد عصاره مرغ را با کمی نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه نمایید. همین کار را با زردچوبه نیز انجام دهید.

 

۴) بعد از یک ساعت که مواد درون قابلمه پخت آن ها را از قابلمه خارج کنید. سینه مرغ را ریش ریش کرده و دوباره به قابلمه برگردانید. حالا باید شیر را به درون قابلمه بیفزائید.

 

۵) دقت کنید که سوپ را  مرتب و مداوم بهم بزنید تا زمانی که شیر بجوشد و نبرد. در آخر نیز تره و گشنیز را که از قبل خرد کرده اید به سوپ اضافه کرده و نهایتا نیز خامه و سیب زمینی را به سوپ کلم بروکلی بیفزائید. کمی صبر کنید تا سوپ به خوبی جا بیوفتد و پس از این مرحله می توانید آن را سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین