طرز تهیه خورش به

طرز تهیه خورش به

طرز تهیه خورش به

یکی از خورش های بسیار خوب و خوشمزه ای که معمولاً خانم های خانه آن را تهیه می کنند، خورش به و آلو است. حتماً می دانید که این خورش هم می تواند ملس و یا شیرین باشد و انتخاب آن کاملاً به ذائقه شما بر می گردد. اگر دوست دارید مزه ترش داشته باشد می توانید از آبلیموی تازه استفاده کنید. در گذشته خورش به را با نان سرو می کردند اما در حال حاضر با چلو هم سرو می شود که باز هم به نیاز خودتان بستگی دارد.در آموزش آشپزی همراه با ما باشید.

مواد لازم طرز تهیه خورش به
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
به بزرگ۲ عدد
پیاز متوسط ( نگینی خرد شده )۱ عدد
آلو بخارا۱۵ تا ۲۰ عدد
شکر۱ تا ۲ ق غذاخوری
کره۳۰ گرم
آبلیمو تازه۱ ق سوپ خوری
رب گوجهبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزا لازم
زردچوبهبه میزان لازم

 

 

۱) در اول کار پیاز را خرد کنید. این کار را به صورت نگینی انجام دهید. قابلمه ای را روی شعله قرار داده، سپس پیازهای خرد شده را بهمراه روغن به قابلمه منتقل نمایید. شروع به تفت دادن کرده تا رنگ پیاز طللایی شود. سپس گوشت را به قابلمه افزوده و دوباره تفت دهید تا رنگش همه تغییر پیدا کند.

 

۲) حال نوبت به اضافه کردن زردچوبه و فلفل روی گوشت است. بعد از افزودن همه مواد های داخل قابلمه را مخلوط کنید. حالا باید در قابلمه آب اضافه کنید به طوری که کمی روی گوشت ها را بپوشاند. دقت داشته باشید که بعد از درست شدن خورش باید مقداری آب در انتها بماند.

 

۳) بعد از اضافه کردن آب، درب قابلمه را قرار داده و صبر کنید تا گوشت ها بپزند. حال به سراغ به بروید. آنها را بعد از اینکه شسشتو دادید، به شکل مکعب ریز کنید. دقت کنید که خیلی نازک برش نزنید چون هنگام پخت له می شوند. حال به تابه ای نیاز داریم.

 

۴) داخل تابه کره اضافه کنید، و اجازه دهید تا ذوب شود. بعد از اینکه کره آب شد به های خرد شده را به تابه بیفزائید و شروع به تفت دادن کنید. همین که به ها کمی به رنگ طلایی در آمدند، از روی شعله بردارید. بعد از اینکار باید به های تفت داده شده را به قابلمه گوشت بیفزائید. دوباره درب قابلمه را بگذارید.

 

۵) حواستان باشد که در نیم ساعت اول درب قابلمه را اصلاٌ باز نکنید. یک ربع آخر کار باید آلوهایی که از قبل با آب سرد خیس داده ایم را آبکش کرده و سپس به خورشت اضافه کنید. در ۵ دقیقه آخر کار نیز باید ادویه ها و چاشنی را اضافه کنید. شکر را با توجه به نیاز خود به خورشت بیفزائید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین