طرز تهیه جوجه کباب لاری

طرز تهیه جوجه کباب لاری مجلسی , دستور جوجه کباب لاری ماستی

جوجه کباب لاری

از دیرباز کباب ها خوشمزه ترین غذا در ایران و خاورمیانه بوده اند. کباب ها دارای انواع مختلفی هستند. جوجه کباب یکی از انواع کباب است. جوجه کباب ها به دو صورت بدون استخوان و با استخوان و از گوشت مرغ و جوجه تهیه میشوند.

یکی از انواع جوجه کباب ، جوجه کباب لاری است و طرفداران زیادی نیز دارد. این جوجه کباب خوشمزه بسیار لذیذ است. در این نوع جوجه کباب ، گوشت مرغ را با موادی مثل ماست پر چرب و پیاز و روغن زیتون و تخم گشنیز و پودر پاپریکا و لیمو ترش مزه دار میکنند.

در ادامه طرز تهیه و پخت جوجه کباب لاری را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم جوجه کباب لاری
مرغ متوسط۱ عدد
لیمو ترش تازه۳ عدد
ماست پر چرب۱ لیوان بزرگ
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پیاز متوسط۲ عدد
تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب لاری

از مرغ شروع کنید. یک مرغ نسبتا بزرگ را انتخاب کنید. مرغ را پاک کرده و با کارد به تکه و قطعات کوچک و جوجه کبابی برش داده و خرد کنید. پیاز را پوست گرفته و بشویید. پیاز ها را به شکل حلقه ای برش دهید. یک ظرف بزرگ انتخاب کنید.

پیاز ها را به ظرف اضافه کنید. لیمو ترش ها را برش داده و هسته های وسطش را دربیاورید. آبشان را بگیرید و به پیاز های حلقه شده اضافه کنید. اگر لیمو ترش تازه ندارید از آبلیمو استفاده کنید. تخم گشنیزها را خرد کرده

و با ماست و پاپریکا و فلفل قرمز و نمک و روغن زیتون و زعفرانی که دم کرده اید به ظرف اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید و قطعات گوشت را به مواد اضافه کنید. همه مواد را با هم زیر و رو کنید تا مواد به تمام قسمت های گوشت برسد

و تمام تکه ها مزه دار شوند. درب ظرف را بگذارید. اگر ظرفتان بدون در است میتوانید از سلفون کمک بگیرید. روی ظرف را سلفون کشیده و درون یخچال بگذارید. حدود سه تا چهار ساعت به گوشت زمان بدهید تا خوب طعم و مزه بگیرد.

وقتی این زمان سپری شد ظرف را بیرون آورده و قبل از به سیخ کشیدن ، پیاز های حلقه شده را از تکه های مرغ جدا کنید. این جوجه کباب را میتوانید به دو روش درست کنید. روش ذغالی : تکه های جوجه را به سیخ کرده و منقل را آماده کنید.

به روشن بودن تمام ذغال ها دقت کنید. زیرا وجود ذغال خام بین ذغال های روشن موجب بوی دود در جوجه کباب میشود. ذغال های خام به علت داشتن دی اکسید کربن ، برای سلامتی بسیار ضرر دارند. قبل اینکه سیخ ها را روی منقل بچینید و کباب کنید

نمک جوجه کباب را چک و تست کنید. سیخ ها را روی منقل آتش چیده و به شکل مرتب و منظم بچرخانید تا خوب مغزپخت شوند و پختی یکدست داشته باشند. زمانی که جوجه کباب ها آماده شدند با برنج یا نان سرو و میل کنید.

اگر دوست داشته باشید میتوانید به صورت سلیقه ای در کنار این جوجه کباب لاری خوشمزه از گوجه کبابی هم استفاده کنید. گوجه ها را از وسط برش داده و سیخ کنید. بعد از کباب کردن جوجه ها ، گوجه ها را کباب کنید.

روش تابه ای : یه تابه مناسب را انتخاب کنید. تابه را روی شعله گاز بگذارید. کمی روغن به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ شود. جوجه کباب ها را با سیخ چوبی ، سیخ کنید. سیخ ها را در کف تابه چیده و زمانی یک سمت جوجه ها سرخ شد ، سیخ ها را بچرخانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. زمانی که جوجه ها آمده شد ، سرو و میل کنید.

همچنین ببینید : جوجه کباب تابه ایکباب ماهیتابه ایجوجه کباب زعفرانی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین