طرز تهیه باسلوق

باسلوق,طرز تهیه باسلوق,دستور باسلوق,fhsg,r,xvc jidi fhsg,r,baslogh

باسلوق خانگی

باسلوق یکی از دسرهای قدیمی ایرانی است که البته امروزه بیشتر به عنوان یک شیرینی به همراه چای مصرف می شود. این دسر خوشمزه بسیار خوش خوراک است به همین دلیل کمتر کسی را می توانید بیابید که باسلوق دوست نداشته باشد.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه باسلوق را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر باسلوق تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه باسلوق در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم باسلوق
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
نشاسته۲ لیوان
شکر۲ لیوان
وانیلیک قاشق چای خوری
آب۳ لیوان
گلابنصف لیوان
پودر نارگیلبه مقدار لازم
مغز گردوبه مقدار لازم

طرز تهیه باسلوق

یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و نشاسته را به همراه یک لیوان آب به آن اضافه می کنیم سپس قابلمه را به مدت ۱۵ دقیقه کنار می گذاریم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه مخلوط آب و نشاسته را با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

 

در مرحله بعدی شکر را به همراه ۲ لیوان آب اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعدی قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا نشاسته ته نگیرد و باسلوق خراب شود.

 

در همین حین پودر ژلاتین را به همراه نصف لیوان آب به روش بن ماری حل می کنیم و به قابلمه حاوی نشاسته اضافه می کنیم. در مرحله بعدی گلاب را به همراه وانیل به مواد اضافه می کنیم و هم زدن را به صورت متداوم ادامه می دهیم.

 

هم زدن مواد را باید تا جایی ادامه دهید که مواد کمی غلظت پیدا کنند ، پس از اینکه مواد کمی سفت شدند قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. در مرحله بعدی یک سطح صاف انتخاب کنید و مقداری پودر نارگیل روی آن بریزید.

 

مقداری از مایه باسلوق را با قاشق بردارید و روی پودر نارگیل بیندازید . حالا مایه باسلوق را در پودر نارگیل بغلتانید و به حالت مورد نظر خودتان شکل بدهید. پس از اینکه باسلوق آماده شد یک مغز گردو روی آن بگذارید و فشار دهید.

 

در صورت تمایل می توانید از کمی زعفران دم کرده برای دادن طعم و عطر بیشتر استفاده نمایید. با اضافه کردن زعفران علاوه بر عطر خوش، باسلوق های خوشرنگ زعفرانی نیز خواهید داشت.

همچنین ببینید : زولبیا و بامیهکیک اسفنجیشیرینی کشمشیگز آردی اصفهان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین