طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی,کیک اسفنجی,دستور پخت کیک اسفنجی,;d; hstk[d

طرز تهیه کیک اسفنجی خوشمزه

کیک اسفنجی یکی از محبوب ترین انواع کیک است ، دلیل این محبوبیت این است که تهیه آن بسیار ساده است و طعم بسیار مطبوعی نیز دارد. تهیه این کیک با پودر کیک آماده بسیار آسان و سریع است ،اما اگر می خواهید طعم بهتری را تجربه کنید می توانید این کیک را از پایه خودتان درست کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر کیک اسفنجی تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه کیک اسفنجی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کیک اسفنجی
آرد۲٫۵ لیوان
تخم مرغ۵ عدد
شکر۱٫۵ لیوان
شیر۱ لیوان
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید فر را روشن کنیم تا گرم شود ، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. در مرحله بعد زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. در یک کاسه زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر خوب مخلوط می کنیم.

 

باید آنقدر مواد را بزنیم تا مایعی کشدار به رنگ کرمی به دست آید. در یک کاسه دیگر سفیده های تخم مرغ را با همزن به قدری می زنیم تا کاملا کف کند و با برگرداندن کاسه سفیده تخم مرغ نریزد. حالا شیر را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

 

و پس از آن سفیده تخم مرغ را کم کم اضافه می کنیم و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم. آرد را چند بار الک می کنیم و با بکینگ پودر مخلوط می کنیم. در مرحله بعدی آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و متداوم مواد را مخلوط می کنیم.

 

 

درون قالب مان یک کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. کیک را برای مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کاملا پف کند و بالا بیاید. پس از پخت اجازه می دهیم کیک کمی خنک شود سپس از قالب خارج می کنیم.

 

کیک اسفنجی ما آماده است. می توانید برای تزئین از خامه قنادی و یا مغز گردو و شکلات چیپسی و یا موارد دلخواه استفاده نمایید و آن را در وعده صبحانه و یا عصرانه با چای و نسکافه و نوشیدنی دلخواه سرو نمایید. اضافه نمودن این افزودنی ها کاملا اختیاری است و اجباری برای آن نیست.

همچنین ببینید : کیک یزدیکیک زبراکیک تولد


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین