طرز تهیه کیک تولد

کیک تولد , طرز تهیه کیک تولد , دستور پخت کیک تولد

کیک تولد یکی از مهم ترین کیک هایی است که در منزل تهیه می شود. کیک تولد را باید با بیس کیک اسفنجی تهیه نمایید سپس به سلیقه خود برای تزیین آن از خامه ، ژله یا انواع میوه های فصل استفاده کنید. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه کیک تولد را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر کیک تولد تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه کیک تولد در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کیک تولد
کیک اسفنجی ۴ نفره۱ عدد
موز۱ عدد
خامه فرم گرفته۵۰۰ گرم
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
شربت پرتقال¼ لیوان
شکلات خرد شده۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کیک اسفنجی که از قبل آماده کرده ایم را از ارتفاع به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم و با کارد برش می زنیم. لایه زیرین را روی محلی که می خواهیم کیک را روی آن تزیین کنیم قرار می دهیم و یک سوم شربت پرتقال روی آن می ریزیم تا مرطوب شود.

در ادامه کمی خامه فرم گرفته روی سطح لایه زیرین کیک می زنیم و نیمی از مغز گردو و شکلات خرد شده را روی سطح کار پخش می کنیم. در ادامه موز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و نیمی از آنرا روی سطح کیک می چینیم.

در مرحله بعد لایه دوم کیک را با دقت روی لایه زیرین قرار می دهیم و به همان ترتیب قبل کمی شربت پرتقال ، خامه فرم گرفته ، مغز گردو ، شکلات خرد شده و موز حلقه شده روی سطح لایه دوم کیک قرار می دهیم.

در ادامه لایه آخر کیک را روی سطح کار قرار می دهیم و با شربت پرتقال آنرا کمی مرطوب می کنیم. پس از اینکار با لیستک یا کارد کل سطح کیک را با خامه می پوشانیم و آسترکشی می کنیم تا تمام قسمت های کیک با خامه پوشش داده شود.

حالا کیک ما به صورت ساده آماده است ، با سلیقه خود می توانیم آنرا با خامه ، میوه و … تزیین کنیم. برای یک تزیین ساده می توانید باقیمانده خامه را داخل یک قیف بریزید و روی سطح کیک را با گل های ریز و درشت تزیین کنید.

همچنین ببینید : کیک اسفنجیکیک زبراکیک یزدی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین