طرز تهیه هات داگ

هات داگ , طرز تهیه هات داگ , دستور پخت هات داگ , هات داگ تنوری , هات داگ خانگی با قارچ و پنیر, Hot Dog, ihj nh'

طرز تهیه هات داگ

هات داگ یکی از محبوب ترین غذاهای ساندویچی و فست فودی است که به راحتی و با سرعت می توانید در منزل تهیه نمایید. این ساندویچ خوشمزه در اصل یک غذای آلمانی محسوب می شود ، اما به دلیل اینکه طعم خوبی دارد در تمام جهان فراگیر شده است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر هات داگ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه هات داگ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم هات داگ
سوسیس هات داگ۴ عدد
نان ساندویچ۴ عدد
قارچ۴ عدد
خیارشور۶ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
کاهو۴ برگ
پنیر ورقه ای موزارلا۴ عدد
سس فرانسویبه میزان کافی
روغن مایعبه میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا روی سوسیس های هات داگ با کارد شکاف هایی ایجاد می کنیم تا در زمان سرخ کردن کامل مغز پخت شود. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و هات داگ ها را درون روغن داغ می اندازیم تا به آرامی سرخ شوند.

 

حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا هات داگ ها مغز پخت شوند. اگر حرارت زیاد باشد لایه بیرونی هات داگ سریعا سرخ می شود ولی مغز آن خام می ماند. در همین حین نان ساندویچی ها را برش می زنیم و آماده می کنیم.

 

در کنار تابه می توانیم قسمتی برای سرخ کردن قارچ ها خالی بگذاریم. قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب موجود در قارچ ها تبخیر شود و بخوبی سرخ شوند. گوجه فرنگی ، کاهو و خیارشور خرد شده را در نان ها قرار می دهیم.

 

 

سپس قارچ سرخ شده را به نان ساندویچی اضافه می کنیم. در پایان پس از سرخ شدن هات داگ ها ، آنها را داخل نان ها قرار می دهیم و روی هر ساندویچ یک پنیر ورقه ای قرار می دهیم. پنیر را از وسط نصف می کنیم تا تمام قسمت های ساندویچ را پوشش دهد.

 

در مرحله پایانی سس فرانسوی را روی هات داگ ها می ریزیم و غذا را به صورت داغ سرو می کنیم. البته در صورت تمایل می توانید به جای سس فرانسوی از سس کچاپ ، سس خردل یا سس مایونز نیز استفاده کنید که بستگی به ذائقه شما دارد.

 

با توجه به اینکه این غذا یک غذای فست فودی می باشد ، بهتر است در وعده های کمتری مصرف شود. اما یک نکته وجود دارد و آن این است که این هات داگ در منزل تهیه می شود و کاملا بهداشتی است و در محیط منزل تهیه می گردد و قابل مقایسه با هات داگ بازاری نمی باشد.

همچنین ببینید : سوسیس بندریهمبرگر خانگیساندویچ چیز برگرنان همبرگر


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین