طرز تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی, shirini nargili ,طرز تهیه شیرینی نارگیلی,دستور پخت شیرینی نارگیلی, advdkd khv'dgd

شیرینی نارگیلی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایران است. این شیرینی با نام نان نارگیلی هم شناخته می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این شیرینی شامل پودر نارگیل ، شکر و تخم مرغ می شود. این شیرینی را بیشتر از شیرینی فروشی ها تهیه می کنند ولی شما می توانید با این اموزش آنرا در منزل خود تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر شیرینی نارگیلی تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه شیرینی نارگیلی در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نارگیلی
پودر نارگیل۱۵۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
آبلیمونصف قاشق چایخوری
روغن مایع۱۰۰ گرم

دستور پخت و طرز تهیه

بهتر است برای تهیه شیرینی نارگیلی از پودر نارگیل پر چرب استفاده کنیم. پودر نارگیل را به همراه نیمی از سفیده های تخم مرغ ، وانیل ، شکر و ۵۰ گرم از روغن مایع در یک ظرف می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم به وسلیه چرخ گوشت ۲ بار چرخ می کنیم. اگر چرخ گوشت در دسترس نبود به وسلیه مخلوط کن یا میکسر مواد را خوب میکس می کنیم. پس از میکس کردن مواد ، آنرا در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم تا مواد به جوش نیاید. پس از قرار دادن قابلمه روی حرارت باقیمانده روغن ، سفیده تخم مرغ و آبلیمو را به قابلمه اضافه می کنیم. حالا باید مواد را با یک قاشق چوبی به صورت متداوم مخلوط کنیم.

باید حدود نیم ساعت مواد را روی حرارت بسیار ملایم به صورت متداوم ( مانند غذاهایی مثل حلیم یا شله زرد ) هم بزنیم. باید حرارت به صورتی باشد که به هیچ وجه مایه شیرینی قل نزند و نجوشد. پس از ۳۰ دقیقه مایه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود.

نکته مهم این است که به هیچ وجه قابلمه را برای خنک شدن در یخچال قرار ندهید. در این مرحله فر را باید از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. کف سینی فر یک کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه شیرینی را داخل قیف می ریزیم.

با یک ماسوره ساده شیرینی مواد را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی می ریزیم. پس از اینکه تمام مایه را در سینی فر ریختیم ، سینی را داخل فر قرار می دهیم و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ما کاملا طلایی شود.

پس از اینکه شیرینی ها بپزند روی آنها کمی ترک می خورد. پس از آماده شدن شیرینی ها ، آنها را کنار می گذاریم تا در دمای محیط خنک شوند. سپس به آرامی شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی بر میداریم و داخل ظرف مورد نظر می چینیم و سرو می کنیم.

کیک یزدی,طرز تهیه کیک یزدی,دستور پخت کیک یزدیهمچنین بخوانید: شیرینی لطیفه شیرینی گردویی شیرینی کشمشی

❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین