طرز تهیه کرپ دانتل

طرز تهیه کرپ دانتل

غذاهای حاضری یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که هر زمان وقت کافی برای تهیه غذاهای آنچنانی نداشته باشیم، به سراغ آن می رویم. یکی از این غذاهای حاضری که بسیار لذیذ هم هست و شکل و شمایل توو دل برو نیز دارد، کرپ دانتل است. در تهیه این غذا از شیر و تخم مرغ نیز استفاده می شود که می توان آن را غذای کامل نیز دانست. اگر تا به حال این غذای خوشمزه را برای بچه هایتان تهیه نکرده اید، حتماً آموزش آشپزی امروز ما را دنبال کنید. در ابتدا به تهیه مواد اولیه در جداول زیر رفته و سپس مراحل تهیه کرپ دانتل را طی کنید. درست کردن این غذا کار چندان پیچیده ای نیست!

 

مواد لازم طرز تهیه کرپ دانتل (کرپ)
تخم مرغ۲ عدد
شیر۲ لیوان
آبنصف لیوان
نمک۱ ق مربا خوری
آرد۱٫۵ لیوان

 

مواد لازم طرز تهیه کرپ دانتل (داخل کرپ)
مرغبه میزان لازم
ماست۱ ق غذاخوری
فلفل سیاه۱ ق چای خوری
فلفل ترکی۱ ق مربا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
روغن مایعنصف استکان
کاهوبه میزان دلخواه
پیازبه میزان دلخواه
خیارشوربه میزان دلخواه

دستور و روش تهیه

۱) در اولین مرحله از تهیه کرپ، موادهای لازم در جدول اول را در یک ظرف ریخته و به خوبی آنها را ترکیب نمایید. دقت کنید که بعد از مخلوط کردن‌شان، باید کاملاً یکدست شوند.

۲) می توانید مرحله مخلوط کردن موادها را با همزن انجام دهید. بعد از اینکه مایع کرپ را تهیه کرده اید، ظرف متوسط مناسبی برداشته و مایع را در آن بریزید.

۳) حال تابه ای را چرب کرده و روی شعله بگذارید. سپس مایع کرپ را از ظرف به صورت دایره ای در تابه ریخته و صبر کنید تا سرخ شود.

۴) در مرحله بعدی باید به سراغ مرغ بروید. دقت کنید که مرغ را از شب قبل باید مزه دار کرده باشید. مزه دار کردن مرغ با استفاده از ماست، نمک، روغن مایع، فلفل و فلفل ترکی امکان پذیر است.

۵) در واقع مرغ و موادهای نام برده شده را با یکدیگر مخلوط و در ظرفی قرار می دهیم. درب ظرف را بسته و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند. ( می توانید از ادویه های دیگر نیز برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید )

۶) بعد از اینکه مرغ مزه دار شد آن را به تابه ای انتقال داده و اجازه دهید تا سرخ شود. حال باید کرپ را کامل کنید. یعنی درون کرپ را ابتدا، کاهو چیده، سپس آن را بار خیارشور پر کنید و در آخر نیز مرغ های سرخ کرده را اضافه نمایید.

۷) به این طریق، کرپ دانتل ما آماده شده است که می توانید آن را هر زمان که دوست داشتید سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین