طرز تهیه برنج قهوه ای

برنج قهوه ای , طرز تهیه برنج قهوه ای , دستور پخت برنج قهوه ای , fvk ri i hd

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یکی از انواع برنج های خوشمزه و پرخاصیت در جهان است که مانند برنج سفید یا برنج زعفرانی می توانید در کنار انواع غذاها از آن استفاده کنید. این برنج همان برنج معمولی است با این تفاوت که سبوس آن جدا نشده است و به همین دلیل مقوی تر از برنج سفید است.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه برنج قهوه ای را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر برنج قهوه ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه برنج قهوه ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم برنج قهوه ای
برنج قهوه ای۲ پیمانه
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه برنج قهوه ای

برای تهیه برنج قهوه ای ابتدا برنج را داخل یک آبکش مناسب بریزید سپس با آب سرد آبکشی کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعدی یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ شود.

پس از اینکه روغن داغ شد برنج آبکشی شده را به قابلمه اضافه کنید و در حد یک دقیقه با روغن تفت دهید تا بوی برنج بلند شود. تفت دادن برنج قهوه ای در این مرحله باعث می شود در پایان پخت طعم بهتری داشته باشد.

در مرحله بعد مقداری نمک به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب سریع جوش بیاید ، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را ملایم کنید و درب قابلمه دم کنی بگذارید تا برنج دم بکشد.

پس از گذشت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درب قابلمه را بردارید و در صورتی که آب برنج به طور کامل کشیده شده باشد برنج آماده است. پس از اینکه برنج آماده شد حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید برنج ۵ دقیقه دیگر داخل قابلمه بماند تا در هنگام سرو حالت خیسی نداشته باشد.

همچنین ببینید : کوکو برنجبرنج زعفرانی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین