طرز تهیه سیر ترشی

سیر ترشی , طرز تهیه سیر ترشی , دستور سیر ترشی , sir torshi , sdv jvad

سیر ترشی

سیر ترشی یکی از ترشی های محبوب و پرطرفدار ایرانی است که بر خلاف دیگر ترشی ها هر چه بیشتر بماند ارزش آن بیشتر می شود. سیر ترشی محبوبیت زیادی دارد و به همین دلیل در چهار فصل سال مورد استفاده قرار می گیرد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی سیر ترشی تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه سیر ترشی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سیر ترشی
سیر۵۰۰ گرم
سرکهبه اندازه کافی
ترخون۲ شاخه
فلفل۴ عدد
نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه سیر ترشی

در صورتی که می خواهید سیر ترشی را به صورت یکدست و مجلسی تهیه کنید توجه داشته باشید که حتما از سیرهای درشت و یک اندازه استفاده کنید تا در پایان کار پس از آماده شدن ترشی ، سیر ترشی یکدست و زیباتری داشته باشید.

ساقه های اضافی سیرها را جدا کنید و آنها را به خوبی بشویید. پس از شستشو سیرها را بر روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا به طور کامل خشک شوند و هیچگونه رطوبتی در سیرها نماند چون باعث کپک زدن ترشی می شود.

ابتدا یک ظرف شیشه ی انتخاب کنید سپس سیرهای خشک شده را به همراه ترخون و فلفل داخل ظرف قرار دهید. مقداری نمک روی سیرها بپاشید سپس سرکه را اضافه کنید به طوری که سرکه به طور کامل روی سیرها را بگیرد.

حالا یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید زمانی که آب به جوش آمد شیشه سیر ترشی را به صورت برعکس داخل قابلمه قرار دهید. پس از ده دقیقه آنرا خارج کنید. اینکار باعث می شود سیر ترشی مدت بیشتری سالم بماند.

پس از اینکه کار آماده کردن ترشی به پایان رسید شیشه ترشی را در جای خشک و ختک قرار دهید تا ترشی آماده مصرف شود. توجه داشته باشید که سیر ترشی خانگی اصل باید حداقل به مدت یکسال بماند تا آماده مصرف شود.

در صورتی که می خواهید سیر ترشی را مانند کارخانجات و شرکت ها به صورت فوری درست کنید باید سرکه را داخل قابلمه بریزید و سیرها را داخل قرار دهید تا نرم شوند . پس از اینکار اجازه دهید سرکه و سیرها خنک شوند سپس داخل شیشه قرار دهید.

همچنین ببینید : ترشی گوجه سبزترشی فلفل سبزترشی هویجترشی بامیه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین