طرز تهیه ترشی ازگیل

ترشی ازگیل , طرز تهیه ترشی ازگیل , دستور ترشی ازگیل , torshi ezgil , jvad hc dg

ترشی ازگیل یکی از انواع ترشی های اصیل و خوشمزه ایرانی است. این ترشی را می توانید در فصل ازگیل که همان فصل پاییز است تهیه کنید و در روزهای سرد سال مانند دیگر ترشی ها مصرف کنید. ازگیل علاوه بر طعم خوبش خواص درمانی بسیار زیادی نیز برای بدن دارد.

این ترشی خوشمزه را می توانید به دو صورت تهیه کنید. روش اول استفاده از ازگیل به صورت کامل است که زیبایی بیشتری دارد و روش دوم استفاده از ارگیل به صورت رنده شده است که در پایان ظاهری مانند ترشی لیته دارد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی ازگیل تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی ازگیل در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی ازگیل
ازگیل رسیده۱ کیلوگرم
سرکه۷۵۰ سی سی
تمبر هندی۵۰ گرم
پودر فلفل قرمزنصف قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک و انواع ادویه های دلخواهبه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی ازگیل

ابتدا ازگیل ها را پاک کنید ( دم اضافی میوه را بگیرید ) و بشویید سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید. برای ترشی ازگیل بهتر است از ازگیل های با کیفیت کاملا رسیده با یک اندازه استفاده کنید تا در پایان یک ترشی زیبا و مجلسی داشته باشید.

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و سرکه را داخل آن بریزید. در ادامه هسته های تمبر هندی را جدا کنید و آنرا به سرکه اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا تمبر هندی به طور کامل داخل سرکه حل شود.

پس از اینکه تمبر هندی درون سرکه حل شد قابلمه را از روی حرارت بر دارید و اجازه دهید کمی سرد شود سپس مخلوط تمبرهندی و سرکه را صاف کنید. در ادامه سرکه صاف شده را مجددا درون قابلمه بریزید و ازگیل ها را اضافه کنید.

اجازه دهید قابلمه چند دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا سرکه کمی غلیظ شود. در مرحله بعدی شکر را را اضافه کنید و اجازه دهید در سرکه حل شود. پس از اینکه ترشی به غلظت کافی رسید آنرا از روی حرارت بر دارید و اجازه دهید سرد شود.

پس از اینکه ترشی سرد شد نمک را به همراه پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید. در این مرحله می توانید ادویه های دلخواه خود را نیز به ترشی اضافه کنید. در پایان ترشی را در یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال قرار دهید. بین یک تا دو هفته ترشی آماده است.

همچنین ببینید : ترشی انارترشی انبهترشی قارچترشی لبو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین