طرز تهیه ترشی لبو

ترشی چغندر قرمز , ترشی لبو , طرز تهیه ترشی لبو , دستور ترشی لبو , jvad gf

ترشی لبو یا ترشی چغندر قرمز یکی از انواع ترشی های محبوب ایرانی است. این ترشی به دلیل رنگ و ظاهر زیبایی که دارد مانند ترشی کلم قرمز بیشتر به عنوان یک تزیین کننده غذا استفاده می شود. در این آموزش کامل ترین دستور ترشی لبو را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری ترشی لبو به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه ترشی لبو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی لبو
چغندر قرمز۵۰۰ گرم
آب۴ لیوان
سرکه سفید½ لیوان
نمکبه اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا لبوها را به خوبی می شوییم تا کاملا تمیز شوند سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. چند لیوان آب درون قابلمه می ریزیم به صورتی که آب در حدود ۲ انگشت از سطح لبوها بالاتر باشد. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا لبوها پخته شوند.

حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخته شدن لبوها نیاز است. پس از اینکه لبوها نرم شدند ، آب موجود در قابلمه که همان آب لبوهاست را نگه می داریم و آنها را با آب سرد آبکشی می کنیم. پس از اینکه لبوها کمی خنک شدند پوستشان را می گیریم.

در این مرحله لبوها را به شکل دلخواه برش می زنیم و درون شیشه ای که برای درست کردن ترشی آماده کرده ایم می ریزیم. در این مرحله ۱ لیوان از آب لبو را به همراه سرکه سفید و مقداری نمک در یک قابلمه کوچک می ریزیم.

قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا مخلوط آب لبو و سرکه به جوش بیایند. زمانی که مایع به جوش آمد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. پس از اینکه مخلوط آب لبو و سرکه کمی ولرم تر شد آنرا داخل شیشه ترشی روی لبوها می ریزیم.

درب شیشه را محکم می بندیم و ترشی را به مدت یک هفته در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم تا آماده مصرف شود. آب باقیمانده از لبو را هم می توانیم نگه داریم و به عنوان رنگ دهنده برای تزیین غذا استفاده کنیم.

همچنین ببینید : خیار شورترشی انبهزیتون پروردهترشی قارچ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین