طرز تهیه شامی مرغ

شامی مرغ,طرز تهیه شامی مرغ,دستور پخت شامی مرغ

شامی مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که ماده اصلی آن گوشت چرخ شده مرغ می باشد. این غذا شباهت زیادی به شامی کباب دارد و تنها فرقش این است که به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می شود. این غذای خوشمزه از نظر ظاهری به کوکوی مرغ هم شباهت زیادی دارد. شامی مرغ از غذاهای فوری محسوب می شود که فقط در ۱۵ دقیقه می توانید آنرا تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر شامی مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه شامی مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شامی مرغ
گوشت مرغ۳۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
آویشنبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و در یک کاسه می ریزیم. پیاز را به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. در مرحله بعد پیاز آب گرفته را به گوشت مرغ اضافه می کنیم. در پایان تخم مرغ های را می شکنیم و ادویه ها را اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در پایان مایه شامی باید حالت چسبندگی داشته باشد. حالا ۱ قاشق غذاخوری آرد سوخاری به مایه شامی اضافه می کنیم و مایه را ورز می دهیم تا آماده سرخ کردن شود.

حالا مایه شامی ما آماده هست و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور تابه ای مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. در این مرحله باقیمانده آرد سوخاری را کنار دستمان می گذاریم.

سپس مقداری از مایه شامی به اندازه فلافل بر می داریم. با دست حالتش می دهیم و در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن می اندازیم تا سرخ شود. یک سمت شامی که طلایی شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام مایه شامی را سرخ می کنیم. پس از اینکه شامی ها را پس از سرخ شدن از تابه خارج کردیم روی یک دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه موجود در شامی ها خارج شود و حالت تردی خود را از دست ندهند.

ناگت مرغ,طرز تهیه ناگت مرغ,دستور پخت ناگت مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین