طرز تهیه ناگت سیب زمینی

ناگت سیب زمینی,طرز تهیه ناگت سیب زمینی,دستور پخت ناگت سیب زمینی

ناگت سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و متفاوت با سیب زمینی است. مواد اصلی این غذای خوشمزه سیب زمینی و گوشت چرخ کرده هستند. ناگت سیب زمینی از نظر ظاهری شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی دارد اما طعم آن به دلیل استفاده از گوشت چرخ کرده بهتر از کوکو است. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر ناگت سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه ناگت سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ناگت سیب زمینی
سیب زمینی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند پوستشان را می گیریم و با گوشتکوب له می کنیم. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم ، مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه به پیاز می زنیم و بعد از اینکه پیاز نرم شد گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت سرخ شود.

پس از اینکه گوشت آماده شد آنرا با سیب زمینی مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا مخلوط ناگت یکدست شود. در مرحله بعد ناگت ها را با قالب و اندازه دلخواه قالب می زنیم و به مدت ۳۰ دقیقه در فریز قرار می دهیم.

پس از خارج کردن ناگت ها از فریزر هر ناگت را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم ، سپس تخم مرغ می زنیم و در پایان در آرد سوخاری می غلتانیم. در پایان ناگت ها را در روغن فراوان و داغ سرخ می کنیم و با سس مورد نظرمان سرو می کنیم.

ناگت گوشت,طرز تهیه ناگت گوشت,دستور پخت ناگت گوشت


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین