طرز تهیه شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه,طرز تهیه شیرینی لطیفه,دستور پخت شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های تَر و خامه ای است که طرفدران بسیاری زیادی دارد. این شیرینی خوشمزه از دو تکه نان تشکیل می شود که بین این دو تکه نان را خامه پر می کند. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه لطیفه خامه ای را آماده کرده ایم که به راحتی می توانید با این آموزش در منزل این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۶ نفر شیرینی لطیفه تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه شیرینی لطیفه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لطیفه
آرد۱ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
خامهبه میزان لازم
پودر قندبرای تزیین

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا زرده های تخم مرغ را به صورتی از سفیده ها جدا می کنیم به طوری که هیچ اثری از زرده در سفیده ها موجود نباشد. در مرحله بعد سفیده های تخم مرغ را چند دقیقه با همزن می زنیم تا کاملا خودشان را بگیرند و سفت شوند.

توجه داشته باشید باید به صورتی سفیده ها را بزنیم که در هنگام برگرداندن ظرف سفیده تخم مرغ سفت باشد و از ظرف نریزد. حالا نیمی از شکر را آرام آرام به سفید تخم مرغ اضافه می کنیم و متداوم مواد را با همزن می زنیم تا یکدست شوند.

اگر شکر را به صورت یک مرتبه روی سفیده های تخم مرغ بریزیم باعث می شود که سفیده ها آب بیندازند. در مرحله بعد زرده تخم مرغ را به همراه باقیمانده شکر و وانیل درون یک ظرف می ریزیم و خوب مواد را می زنیم تا مایه کرمی رنگ بدست بیاید.

حالا این مایه را با سفیده های تخم مرغ مخلوط می کنیم و به آرامی مواد را در یک جهت هم می زنیم. حالا آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و چند بار الکش می کنیم تا کاملا نرم شود سپس کم کم به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

حالا در همان جهت که سفیده و زرده را مخلوط کردیم مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد یک کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار می دهیم. مایه شیرینی را در قیف می ریزیم و با فاصله مناسب روی سینی فر به شکل دایره های کوچک تقریبا اندازه گردو می ریزیم.

حالا روی شیرینی ها مقداری پودر قند می پاشیم و سینی را در فر قرار می دهیم. بهتر است برای اینکه معطل نشویم از قبل فر را با حرارت ۲۰۰ در جه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. مدت ۱۰ دقیقه کافی است تا شیرینی ها لطیفه آماده شوند.

نکته قابل توجه این است که سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید و در هنگام پخت شیرینی به هیچ وجه درب فر را باز و بسته نکنید. پس از پخت شیرینی از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شوند سپس بین هر دو شیرینی مقداری خامه می ریزیم.

شیرینی نارگیلی,طرز تهیه شیرینی نارگیلی,دستور پخت شیرینی نارگیلی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین