خواص شیر

خواص شیر,khavas shir,عوارض شیر,مضرات شیر,زیان های شیر,فواید شیر,o,hw adv

شیر

همه چیز در مورد شیر

شیر مایعی خوراکی و مفید است که توسط چهارپایان اهلی مانند گاو ، گوسفند ، شتر ، گاومیش و بز تولید می شود. شیر اهمیت غذایی بسیار زیادی دارد و در کشورهای در حال توسعه به عنوان یک عنصر کلیدی برای بهبود تغذیه و امنیت غذایی حساب می شود.

جالب است بدانید که ۸۵ درصد شیر خوراکی مورد نیاز انسان ها توسط گاو ها تهیه می شود.  مصرف روزانه شیر به سلامتی بدن و استحکام استخوان ها کمک شایانی می کند. از معروف ترین غذاهایی که با شیر تهیه می شود می توان به سوپ شیر و شیر برنج اشاره کرد.

خواص شیر

پیشگیری از سرطان

یکی از خواص شیر این است که از بدن در مقابل سرطان روده بزرگ محافظت می کند. نتیجه یک تحقیق نشان داده است که کسانی در روز ۱ لیوان یا بیشتر شیر می نوشند نسبت به افرادی که در هفته کمتر از ۲ لیوان شیر مصرف می کنند ۳۵ درصد کمتر نسبت به خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ تهدید می شوند.

خواص شیر,عوارض شیر,مضرات شیر,زیان های شیر,فواید شیر,شیر

سلامت دندان ها

یکی از فواید شیر محافظت از دندان ها است. شیر حاوی منابع غنی از پروتئینی به نام کازئین است که به صورت یک فیلم نازک روی مینای دندان قرار می گیرد و از بین رفتن کلسیم و فسفات موجود بر روی مینای دندان در هنگام برخورد با مواد اسیدی جلوگیری می کند.

خواص شیر,عوارض شیر,مضرات شیر,زیان های شیر,فواید شیر,شیر

سلامت استخوان ها

شیر حاوی مقادیر غنی از کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پروتئین است که برای رشد کردن استخوان ها ضروری هستند. به همین دلیل است که توصیه می شود در رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان از شیر استفاده شود زیرا باعث قوی شدن استخوان های می شود و از بیمارهایی مانند پوکی استخوان پیشگیری می کند.

خواص دارچین,عوارض دارچین,مضرات دارچین,زیان های دارچین,فواید دارچین,ادویه دارچین,دارچین

پیشگیری از افسردگی

مصرف شیر می تواند از ابتلا به افسردگی جلوگیری کند. کمبود ویتامین D می تواند باعث افسردگی و خستگی مزمن شود. شیر حاوی مقادیر مناسبی ویتامین D است که باعث حمایت از تولید سروتونین می شود و هورمون های مرتبط با خلق و خو ، اشتها و خواب را در بدن افزایش می دهد.

خواص عناب,مضرات عناب,زیان های عناب,فواید عناب,میوه عناب,عناب

زیان های شیر

مشکل برای کلیه های ضعیف

شیر فواید بسیاری دارد اما می تواند برای بعضی افراد خاص خطرناک باشد. شیر حاوی مقادیر غنی از پتاسیم و فسفر است که می تواند برای افرادی که کلیه های ضعیفی دارند مضر باشد. اگر کلیه ها نتوانند فسفر و پتاسیم موجود در خون را دفع کنند می تواند برای سلامت فرد خطرات جدی ایجاد کند.

خواص شیر,عوارض شیر,مضرات شیر,زیان های شیر,فواید شیر,شیر


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین