طرز تهیه کوکو مرغ

طرز تهیه کوکو مرغ,کوکو مرغ,کوکوی مرغ,koo koo morgh,دستور پخت کوکو مرغ, ;,;,d lvy

طرز تهیه کوکو مرغ

کوکوی مرغ یک غذای پر طرفدار با مرغ است که طرز تهیه آن هم خیلی مشکل نیست و همه می توانند آنرا درست کنند. یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید با مرغ در منزل تهیه نمایید. با مواد لازمی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو مرغ تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو مرغ در ادامه با سایت همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکوی مرغ
سینه مرغ۱ عدد
تخم مرغ۴ عدد
پیاز۲ عدد
زردچوبهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
زعفرانبه دلخواه

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را به همراه مقداری آب ، یک عدد پیاز ، مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا سینه مرغ کاملا بپزد. بعد از اینکه سینه مرغ پخت اجازه می دهیم تا خوب سرد شود.

 

سپس آن را به صورت ریش ریش می کنیم. حالا یک عدد پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقدار کمی روغن مایع سرخ می کنیم. پس از اینکه پیازها آماده شد آنها را تا حد ممکن از روغن جدا می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم.

 

در اینجا تخم مرغ را در یک ظرف جدا می شکنیم و خوب هم می زنیم سپس به مواد کوکو اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در اینجا اگر دوست داشتیم زعفران دم کرده را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم . زعفران باعث می شود رنگ کوکو زیباتر شود.

 

 

یک تابه مناسب با حجم مایه کوکو روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم سپس مایه کوکو را مانند کوکو سبزی یه صورت یکجا داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صافش می کنیم. حرارت زیر کوکو را باید متعادل قرار دهیم تا کوکو مغز پخت شود.

 

بهتر است بعد از اینکه روی کوکو را صاف کردیم درب تابه را بگذاریم. تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا قسمت زیرین کوکوی مرغ شما سرخ شود. پس از اینکه قسمت زیرین سرخ شد کوکو را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

 

نکات طرز تهیه کوکوی مرغ

پف کردن کوکوی مرغ

اولین نکته برای پف کردن کوکوی مرغ این است که باید قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد دیگر آنها را به صورت جداگانه خود با همزن بزنیم تا کاملا یکدست شوند. نکته دوم این است که باید زمان اضافه کردن تخم مرغ ها مواد کوکو سرد باشند و حرارت بالایی نداشته باشند.

 

نکته آخر هم این است که برای سرخ کردن کوکوی خود از تابه ای متناسب با مقدار مایه کوکو استفاده کنید. مثلا اگر از یک تابه خیلی بزرگ استفاده کنید مایه کوکو در سراسر تابه پخش می شود و پف چندانی نمی کند. ضمن اینکه به هیچ وجه از جوش شیرین برای پفکی شدن کوکو استفاده نکنید.

 

خاص بودن طعم کوکوی مرغ

برای اینکه طعم خاص تری داشته باشید می توانید به مواد کوکوی خود مانند کوکو سبزی مقداری زرشک اضافه کنید. برخی افراد از قارچ ، فلفل دلمه ای و سبزیجات معطر مانند گشنیز و جعفری در تهیه کوکوی مرغ استفاده میکنند. شما هم می توانید برای تنوع در دستور پخت کوکو مرغ خود از این مواد استفاده نمایید.

 

کوکوی مرغ به لحاظ اقتصادی به صرفه تر از کتلت گوشت می باشد و در ضمن خوش خوراک تر نیز می باشد. بعد از آماده شدن کوکوها می توانید آن را همراه با خیارشور و گوجه سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین