خواص تخم مرغ

خواص تخم مرغ,khavas tokhm morgh,مضرات تخم مرغ,زیان های تخم مرغ,o,hw jol lvy

تخم مرغ

همه چیز در مورد تخم مرغ

تخم مر غ همان طور از نامش پیداست سلول نطفه مرغ است و در بیشتر مواقع بیضی شکل است. برای ایجاد یک تخم مرغ کامل ۲۵ ساعت نیاز است و به همین دلیل است که مرغ ها در روز فقط می توانند یک تخم بگذارند.

وزن تقریبی هر تخم مرغ بدون پوسته ۵۸ گرم است. جالب است بدانید رنگ پوست تخم مرغ به نژاد مرغ بستگی دارد و اکثر تخم مرغ سفید یا قهوه ای هستند. البته مرغی با نام آراکانا وجود دارد که رنگ تخم مرغ هایش بین سبز و آبی هستند.

خواص تخم مرغ

جلوگیری از ریزش مو

یکی از فواید تخم مرغ این است که می تواند برای رشد موها مفید باشد و از ریزش موها جلوگیری کند. آهن موجود در تخم مرغ باعث می شود اکسیژن به سمت ریشه موها هدایت شود که به سلامت موها کمک شایانی می کند.

زینک  موجود در تخم مرغ به رشد موها کمک می کند و ویتامین B8 موجود در تخم مرغ برای جلوگیری از ریزش موها بسیار مناسب است. برای اینکار باید حداق ۵ دقیقه تخم مرغ را روی موها ماساژ دهید سپس با آب بشویید.

مقابله با سرطان سینه

در مورد خواص تخم مرغ تحقیقات بسیار شده است و نتیجه تحقیقات نشان داده است که تخم مرغ می تواند از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کند. نتیجه تحقیقات نشان داده است که افرادی که در نوجوانی هر هفته ۳ عدد تخم مرغ مصرف کرده اند در سنین بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.

ضمن اینکه مصرف تخم مرغ می تواند با پیشرفت سرطان سینه مقابله کند.در سال ۲۰۰۸ دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که ماده کولین که در تخم مرغ موجود است می تواند میزان ابتلا به سرطان سینه را تا ۲۴ درصد کاهش دهد.

سلامتی چشم ها

مصرف تخم مرغ می تواند از چشمان شما در مقابل آب مرواید و دژانراسیون ماکولای در سنین پیری محافظت نماید. همچنین لوتئین و زآگزانتین موجود در زرده تخم مرغ دو محافظ قوی برای چشم در مقابل برخی بیماری های چشمی هستند.

مناسب برای زنان باردار

تخم مرغ به دلیل اینکه دارای مقادیر غنی اسیدفولیک است برای زنان باردار بسیار مناسب و حتی ضروری است. توصیه شده است در ۳ ماه اول بارداری حتما از تخم مرغ استفاده شود زیرا از ناهنجاری های مادرزادی جلوگیری می کند و حاوی پروتئین ها و ویتامین های مورد نیاز جنین است.

زیان های تخم مرغ

اسهال و دل درد

یکی از عوارض تخم مرغ خام این است که می تواند به سبب باکتری سالمونلا که در تخم مرغ خام موجود است مشکلاتی در بدن ایجاد کند. این مشکلات عبارتند از اسهال ، دل درد و تب. توجه داشته باشید پودرهای مکمل پروتئین تخم مرغ که به صورت پاستوریزه ارائه می شود مشکلی ندارند چون این باکتری های خطرناک را در این پودرها از بین می برند و سالم هستند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین