طرز تهیه کوکی دو رنگ

کوکی دو رنگ یک دسر خوش طعم و با ظاهری زیبا است که شما می توانید از آن در مهمانی های خودمانی استفاده کنید و لذت ببرید. با این دستورالعمل شیرینی خوشمزه از سایت همدوره همراه باشید.

مواد لازم:

مواد لازممقدار لازم
آردیک و یک‌دوم پیمانه
کرهیک‌دوم پیمانه
شکر دو سوم پیمانه
تخم‌مرغ۱ عدد
اسانس وانیل۱ قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودریک‌دوم چای‌خوری
چیپس شکلاتیک سوم پیمانه
نمکیک‌دوم چای‌خوری

دستور پخت:

خمیر اول: ابتدا در یک کاسه کره، شکر، را با سرعت متوسط همزن برقی ۳ الی ۴ دقیقه مخلوط می‌کنیم و در یک ظرف دیگر تخم مرغ و وانیل را با سرعت متوسط، ۳ دقیقه هم می‌زنیم. سپس دو ترکیب را باهم مخلوط می‌کنیم و به آرامی آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را به آن اضافه می‌کنیم و به مدت ۳ دقیقه که کامل مخلوط شود. چیپس شکلات را به آن اضافه می‌کنیم سپس روی ظرف را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال می‌گذاریم.

خمیر دوم: یک ظرف کره، شکر، را با سرعت متوسط همزن برقی ۳ الی ۴ دقیقه مخلوط می‌کنیم و در یک ظرف دیگر تخم مرغ و وانیل را با سرعت متوسط، ۳ دقیقه هم می‌زنیم. سپس دو ترکیب را باهم مخلوط می‌کنیم و به آرامی آرد، بیکینگ پودر و نمک را به آن اضافه می‌کنیم و به مدت ۳ دقیقه هم می‌زنیم تا کامل مخلوط شود.چیپس شکلات را به آن اضافه میکنیم سپس روی ظرف را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال می‌گذاریم.

اندازه یک قاشق غذاخوری خمیر برمی‌داریم و به شکل توپ در می‌آوریم در صورتی که خمیر به دستتان می‌چسبد می‌توانید با روغن دست‌ها را چرب کنید. دو توپ خمیری را باهم ترکیب می‌کنیم و با کف دو دست آن را به شکل کوکی در می‌آوریم. کاغذ روغنی را داخل سینی فر قرار داده و سپس کوکی‌ها را با فاصله از هم روی سینی می‌گذاریم و سینی را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر می‌گذاریم. از دقیقه ۱۰ به بعد کوکی ها را تست کنید تا آنها نسوزد و برای اینکه روی آنها برشته شود می توانید ۲ دقیقه مانده به اتمام زمان پخت قسمت گریل فر را روشن کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین