طرز تهیه چیز کیک فرانسوی

چیزکیک یا همان کیک پنیر، از محبوبترین دسرها در دنیاست. این دسر خوشمزه از مواد ساده تشکیل میشود، و دستور پخت بسیار آسانی دارد.چیز‌کیک طعم و مزه‌ای بسیار عالی دارد و می‌توانید به سادگی در خانه آن را تهیه کنید. چیز کیکی که اینجا طرز تهیه اش را آورده‌ایم، نیازی به فر ندارد. با سایت همدوره همراه باشید.

مواد لازم:

  مواد لازممقدار لازم
بیسکوییت پودر شدهیک + یک‌دوم پیمانه
شکر قهوه‌اییک‌سوم پیمانه
دارچینیک‌دوم قاشق‌ چای‌خوری
کره آب‌شده یک‌دوم پیمانه
پنیر خامه‌ای ۲ غالب
آب‌لیمو ۲ قاشق چای‌خوری
خامه هم‌زده و غلیظ۲ پیمانه
توت فرنگی یا مربای آلبالو برای تزئین۲ پیمانه

دستور پخت:

شما برای تهیه این چیز کیک فقط به یک قالب کیک‌پزی احتیاج دارید؛ زیرا در قالب‌های کیک‌پزی بعد از فرم‌دهی کیک، می‌توانید به راحتی به اصطلاح کمربند دور قالب را باز کرده و کیک را خارج کنید.

۱. ابتدا کره و پودر بیسکوییت را با هم مخلوط کرده و در قالب ریخته سپس به کمک یک استکان یا قاشق آن را صاف و فشرده کنید. قالق را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

۲. حالا یک کاسه بزرگ برداشته  و خامه، پنیر خامه‌ای و آبلیمو را بهم بزنید. ترجیحا با هم‌زن برقی انجام دهید. سپس دارچین و آبلیمو را اضافه کنید و مواد را یک دست کنید.

۳. حالا قالب را از یخچال در آورید و مواد را روی‌ آن بریزید. مواد را به طور یکسان همه جای‌ قالی با لیسک پخش کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

۴. حالا کمربند دور قالب را باز کنید و چیزکیک را برش دهید. روی هر برش برای تزئین از توت فرنگی‌ خوردشده یا آلبالو استفاده کنید، نوش جان.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین