طرز تهیه نان پواچا

طرز تهیه نان پواچا,نان پواچا,پواچا,xvc jidi khk ,H]h,پواچا,pogaca

طرز تهیه نان پواچا

از خوراکی هایی که همیشه مورد استفاده قرار می گیرد نان است. نان انواع و اقسام دارد که هر شخص با توجه به ذائقه اش نوع دلخواه خود را انتخاب و مصرف می کند. می توان نان را در منزل نیز تهیه کرد. در آموزش آشپزی امروز قصد نداریم از نان های ایرانی آموزش دهیم بلکه طرز تهیه نان پوآچا که یک یک نان ترکیه ای بسیار خوشمزه است مد نظر می باشد تا گاهاً که فرصت داشتید آن را تهیه کنید.

مواد لازم طرز تهیه نان پواچا
شیرنصف پیمانه
روغن مایعنصف لیوان
خمیر مایع۱ قاشق سوپ خوری
نمک۱ قاشق مربا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
آرد نان فانتزی۵ پیمانه
مربا توت فرنگیبه اندازه کافی
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه اندازه نیاز
سیاه دانهبه مقدار کافی
بهبود دهنده خمیر۱۰ گرم

دستور و روش تهیه

ابتدا توصیه می کنیم که آرد استفاده شده در این نان، آرد فانتزی باشد و می توانید از مغازه های نان فانتزی آن را تهیه کنید. بعد از تهیه آرد آن را با بهبود دهنده ترکیب نمایید.

 

سپس مخلوط آرد را چند بار الک کنید. بعد از انجام دادن این کار آرد را کناری قرار دهید و بعد کاسه ای مناسب برداشته و در آن آب ولرم بریزید.

 

در مرحله بعدی به کاسه، شیر با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد اضافه کنید. شیر هم باید ولرم باشد. سپس روغن مایع را به کاسه بیفزائید. حال هر سه را با هم به خوبی مخلوط کنید.

 

کمی که مواد را بهم زدید، شکر را افزوده و دوباره به همزدن ادامه دهید. کمی هم نمک به مخلوط درون کاسه اضافه کنید. کمی بعد خمیر مایه فوری را به کاسه اضافه نمایید.

 

بهم بزنید تا همه مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. حالا آرد را که کنار گذاشته بودید را نیز به کاسه اضافه کنید و دقت کنید که نیمی از آرد را نگه دارید. به این نکته توجه نمایید که آرد را باید کم کم بیفزائید. حال اگر خمیر را نتوانستید ورز دهید، کمی دیگر از آرد به کاسه اضافه کرده و ترکیب کنید.

 

همین که آرد را به بقیه مواد اضافه کردید، باید خمیر خوبی بدست آورده باشید. زمانی که حس کردید خمیر برای ورز دادن آماده شده است آن را روی سطح تمیزی پهن کرده و شروع به ورز دادن نمایید. ورز دادن را تا زمانی ادامه دهید تا خمیر لطیفی بدست آورید.

 

حال کاسه ی دیگری برداشته و درون آن را چرب کنید. خمیر ورز داده شده را به کاسه انتقال دهید. روی کاسه را پوشانده و در قسمتی از آشپزخانه که گرم و تاریک باشد نگه دارید. مثلاً درون کابینت مکان مناسبی برای این کار است.

 

صبر کنید تا خمیر به خوبی استراحت کند و حجم بگیرد. بعد از حجم گرفتن خمیر، اگر پف اضافه در آن بود با استفاده از انگشت پف اضافی را گرفته و سپس خمیر را به ۱۴ قسمت تقسیم نمایید.

 

حالا هر ۱۴ قسمت خمیر را به صورت گوله گوله درآورید و در گوشه ای قرار دهید. سپس هر کدام از گوله ها را روی سطح تمیز باز کنید. قبل از هر کاری سطح مورد نظر را آرد پاشی نمایید.

 

خمیر را باز کرده و در مرکز آن ۱ قاشق مرباخوری توت فرنگی بریزید و بعد کناره های خمیر را به سمت داخل جمع کرده و سپس خمیر را به شکل گرد فرم دهید. البته می توانید از انواع مربا و شکلات برای پر کردن نان پواچا استفاده نمایید.

 

همه چانه ها را به همین صورت انجام داده و در آخر هر کدام را درون قالب به صورتی که قسمت جمع شده خمیرها در زیر باشد، قرار دهید.

 

وقتی همه چانه ها را درون قالب کنار هم گذاشتید روی همه آنها دستمال نخی قرار داده و دوباره استراحت دهید. برای این منظور مدت زمان ۲۰ دقیقه کفایت می کند.

 

بعد از این زمان خمیر مجدداً حجم پیدا خواهد کرد. سپس به سراغ زرده تخم مرغ رفته و با استفاده از برس یا هر وسیله ی دیگری روی هر کدام از چانه اضافه کنید. حتی می توانید از زعفران دم کرده هم استفاده کنید.

 

قبل از شروع پخت می توانید در فر یک ظرف آب بگذارید و درجه فر را روی ۱۸۰ گذاشته تا درون فر مرطوب شود. در این صورت نان ها هنگام پختن خشک نخواهند شد.

 

در آخر نیز می توانید کنجد یا سیاه دانه را هم روی نان ها اضافه کرده و بعد قالب نان ها را به مدت نیم ساعت یا سه ربع با درجه ۱۸۰ سانتی گراد درون فر بگذارید تا نان ها آماده شوند.

 

هر زمان که نان ها به رنگ طلایی در آمدند آنها را از فر خارج کرده و بعد از کمی خنک شدن سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین