طرز تهیه کنافه پنیری

طرز تهیه کنافه پنیری,کنافه پنیری,کنافه,شیرینی کنافه پنیری,کنوفه,;khti \kdvd,kunefe

طرز تهیه کنافه پنیری

کنافه پنیری یک دسر شیرین و ترد معروف خاورمیانه است که از یک پنیر کشدار با روکش کنافه تهیه می‌شود و برای افطاری ماه رمضان نیز بسیار مناسب است. کنافه یک نوع رشته باریک نشاسته گندم است که وقتی در فر پخته می‌شود ترد و طلایی‌ می‌شود و همراه با پنیر ترکیب لذت بخشی خواهد داشت. در این مطلب از همدوره قصد داریم به آموزش طرز تهیه کنافه پنیری بپردازیم.

کنافه پنیری سنتی با پنیرهای عربی مثل پنیر نابلسی و آکاوی که خاصیت آب شدن دارند درست می‌شود. ما بخاطر دسترسی بیشتر و ذائقه ایرانی می‌توانیم از پنیر موزارلا استفاده کنیم.
مواد لازم برای تهیه شیره کنافه
شکردو و نیم فنجان/۵۰۰گرم
آبیک و یک چهارم فنجان/۳۰۰ میلی لیتر
آبلیموی تازهیک قاشق چای خوری
گلابیک قاشق غذا خوری
عرق بهار نارنجیک قاشق غذا خوری
مواد لازم برای تهیه پودینگ سمولینا
شیریک و نیم فنجان/۳۵۰ گرم
خامه چرب زده شدهسه چهارم فنجان/۱۸۰گرم
شکر۳ قاشق غذا خوری
آرد سمولینا۳ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرتیک قاشق چای خوری
عرق بهار نارنج و گلابهر کدام یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای طعم دار کردن پنیر
پنیر موزارلای رنده شده۶۰۰ گرم
شکر(برای از بین بردن طعم نمک پنیر)سه قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج۲ قاشق چای خوری
گلابیک قاشق چای خوری
کنافه شیرینی برای روکش کنافه۵۰۰ گرم
کره آب شده سردیک فنجان
مغز پستهبرای تزیین

 

دستور و روش تهیه

نشاسته ذرت را با یک قاشق آب حل کنید و به همراه شیر، خامه چرب، شکر و پودر سمولینا در یک ظرف متوسط حرارت بدهید. وقتی به جوش آمد تا چند دقیقه پختن را ادامه دهید تا غلیظ شود. از روی شعله بردارید و گلاب را در آن حل کنید و بگذارید سرد شود.

 

حالا برای درست کردن روکش کنافه‌ای، ابتدا کنافه‌ها را با دست کمی خرد کنید و روی آن‌ها کره آب شده بریزید. بهتر است فقط مایع زرد رنگ کره را که چربی خالص آن است، بدون لایه سفید آن استفاده کنید.

 

از یک قالب با قطر ۳۰سانتیمتر استفاده کنید و کف آن را چرب کنید. حدودا دو سوم از کنافه ها را بردارید و با فشار، کف و کناره های قالب را با آن بپوشانید. نصف پودینگ سرد شده را روی این لایه بریزید و بعد پنیر را با کمی شکر و گلاب مخلوط کنید و روی پودینگ را بپوشانید.

 

حالا بقیه پودینگ را روی پنیر بریزید و کنافه‌های باقیمانده را روی آن بپاشید. کمی کنافه ها را فشار دهید تا به مواد بچسبند. درجه فر را از قبل روی ۲۰۰ قرار دهید. و قالب را به ‌مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بگذارید.

 

طرز تهیه شیره شکر

شکر و آب و آب لیمو را در یک شیرجوش کوچک روی حرارت بالا بگذارید. اگر شکر حل نشد کمی هم بزنید و بعد از جوش آمدن هم زدن را متوقف کنید. وقتی به جوش آمد شعله را کم کنید و بگذارید کمتر از ده دقیقه آرام بجوشد. سپس از روی شعله بردارید و عرقیات معطر را در آن حل کنید. آن را در یک ظرف سس‌خوری بریزید و بگذارید ولرم شود.

 

بلافاصله بعد از خارج کردن کنافه از فر، شیره را به آرامی و یکنواخت روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا خیس بخورد. حالا می توانید روی کنافه را با مغز پسته تزیین کنید و لذت ببرید. باقیمانده کنافه پنیری را می‌توانید در یخچال قرار دهید و مجددا در مایکروفر یا روی اجاق گرم کنید.

 

کنافه پنیری را باید سریعا بعد از پخته شدن سرو کنید زیرا حالت کشدار خود را از دست می‌دهد. استفاده از پودینگ باعث می‌شود پنیر کنافه نرم‌تر بماند. به جای پودینگ می توانید از یک پنیر نرم مثل ریکوتا و کوتیج نیز استفاده کنید و پنیر موزارلا را با آن حل کنید. البته ممکن است طعم پنیر کمی تند و نا آشنا شود که این بستگی به ذائقه شما دارد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین