طرز تهیه ماکارون

طرز تهیه ماکارون,ماکارون,ماکارون فرانسوی,شیرینی ماکارون,macaron,lh;hv,k

طرز تهیه ماکارون

تاریخچه این شیرینی فوق العاده فرانسوی به خیلی وقت پیش بر می­گردد، ولی مدت زمان زیادی نیست که جای خود را در بین خانم­ های خانه ­دار و شیرینی­ پزها به عنوان یک شیرینی سبک، پفکی و خوش طعم باز کرده است. در این مطلب از همدوره قصد داریم به آموزش طرز تهیه ماکارون فرانسوی در منزل بپردازیم.

ماکارون نوعی از کوکی­ های خوشمزه هستند که پوسته ترد و محتویات سبک دارند. شکل ظاهری آنها شبیه به ناگت است و شما می­توانید آن را با کارامل، کره و یا موارد دلخواه پر کنید. برخلاف ظاهر ساده این شیرینی، آماده سازی آن اصلا ساده نیست ولی غیر ممکن هم نیست و تنها نیاز یه کمی شکیبایی دارد. یکی از مهم ترین دلایل گران بودن آن نیز همین است.

مواد لازم طرز تهیه ماکارون
شکر۲۰۰ گرم
پودر بادام۱۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
نمکنوک قاشق چای خوری
شکر الک شده۴۰ گرم
رنگ خوراکیبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

توجه به اندازه و وزن دقیق مواد موجود در دستورالعمل از جمله فوت و فن های پخت ماکارون است که معمولا نادیده گرفته می شود، اما به شما توصیه می شود اگر واقعا به نتیجه کار اهمیت می­ دهید از دستورالعمل به شکل دقیق استفاده نمایید.

 

از فنجان به عنوان معیار اندازه گیری مواد مورد نیاز استفاده می کنند، حداقل برای ماکارون این قانونا را بکار نبرید. شاید بین ۳/۲ فنجان یا ۴/۳ فنجان تفاوت زیادی احساس نشود. ولی قطعا طعم ماکارون شما را تغییر خواهد داد و ظاهر چندان مناسبی نیز نخواهند داشت.

 

مواد اصلی ماکارون پودر بادام، شکر، تخم مرغ هستند. می ­توانید پودر بادام را در منزل درست کنید که در این صورت باید مغز بادام خام را پوست کنده و آسیاب کنید. هر چه این پودر بادام خرد شده­ و نرم­تر باشد، به ماکارون طعم بهتری می ­دهد. پودر بادام و شکر را در مخلوط کن ترکیب کنید و تا زمان رسیدن به یک ترکیب یک دست و نرم به کار خود ادامه دهید.

 

توجه داشته باشید که تخم مرغ­ ها از قبل در دمای اتاق باشند و سفیده تخم مرغ را نیز جدا کنید. سه تخم مرغ را بشکنید و تا زمان سفت شدن مایه در همزن مخلوط کنید. در ادامه مایه را برای چند ساعت و در صورت امکان تا یک شب کامل به حال خود رها کنید. این مرحله بسیار مهم است.

 

به آرامی شکر الک شده را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس مخلوط پودر بادام و پودر شکر را نیز به آن اضافه کنید. سپس به آهستگی هر چه تمام تر آنها را هم بزنید. به یاد داشته باشید این یک مسابقه اتومبیل رانی نیست و شما به اندازه کافی زمان دارید تا مخلوط خود را آماد کنید.

 

مایع خمیری بدست آماده باید چسبنده، سفید رنگ روشن و غلیظ باشد. حالا نوبت ریختن خمیر داخل سینی فر شیرینی پزی است.  آسان ترین و بهترین گزینه سینی­ های سیلیکونی هستند. بر روی سایر موارد و بخصوص سینی های نچسب، معمولا مایع ماکارون پخش می­شود و ظاهر خوبی پیدا نمی­کند و پس از پخت نیز به راحتی جدا نمی­شود.

 

همین مرحله قرار دادن مایع ماکارون در اندازه های یکسان بر روی سینی فر، بسیار نیازمند مهارت و تجربه است، هر چقدر هم که تلاش کنید ماکارون­ های دایره ­ای شکل یکسان داشته باشید، همیشه تعدادی از آنها با هم فرق خواهند کرد.

 

قبل از قرار دادن سینی داخل فر، کمی مایه را در دمای اتاق قرار دهید تا به خوبی قوام بیاید. شاید باید گفت زمان، مهم­ترین و حساس­ترین جز دستورالعمل ماکارون فرانسوی است.

 

در بازه زمانی که شما ماکارون را در دمای اتاق قرار می­ دهید، هوای اتاق این امکان را به ماکارون های دایره ای می­ دهد تا فرم خود را حفظ کنند و پوششی خشک نیز به خود بگیرند و خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهند. معمولا لازم است برای این منظور ۴۵ دقیقه زمان در نظر بگیرید. سپس ماکارون­ها را داخل فر قرار دهید.

 

ماکارون­ ها را ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. سطح ماکارون­ ها باید حسابی ترد شوند. بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه دهید سرد شوند و سپس بین آنها را با هر نوع مخلوط پرکننده ­ای مانند کارامل یا خامه پر کنید.

 

پر کننده بین دو ماکارون ترد قرار می­ گیرد. شما می توانید در هر رنگ دلخواهی خامه مورد نظر خود را تهیه کنید زیرا در انتخاب پر کننده بین ماکارون­ ها کاملا آزاد هستید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین