طرز تهیه کرم کاستارد

طرز تهیه کرم کاستارد,کرم کاستارد,کاستارد,Custard,دسر کاستارد,کاسترد,;hsjhvn

طرز تهیه کرم کاستارد

کرم کاستارد از جمله دسرهای بسیار خوشمزه است که موارد استفاده زیادی دارد که هم می توانید آن را به صورت بسته شده در قالب های مختلف درست کنید و هم می توانید از آن برای تزیین روی کیک ها استفاده نمایید. این کرم که در آن از شیر استفاده میشود بسیار مقوی می باشد. ما در این بخش از آموزش آشپزی شما را با طرز تهیه کرم کاستارد آشنا می کنیم. امیدواریم یک بار هم که شده این دسر خوشمزه را تست کنید. و آموزش همدوره را دنبال کنید.

مواد لازم طرز تهیه کرم کاستارد با ژله
پودر کاستارد۴ قاشق غذاخوری
شیر۵ لیوان
شکر۵ قاشق غذا خوری
پور ژله آماده۱ بسته

دستور آماده سازی و طرز تهیه

۱) برای اولین مرحله به سراغ پودر کاستارد بروید و این پودر را در ۱ لیوان شیر سرد مخلوط کنید. دقت کنید که آنقدر می بایست بهم بزنید تا کاملاً این پودر در شیر حل شود. سپس مابقی شیر را باید داغ کنید.

 

۲) برای این کار ۴ لیوان شیر باقیمانده را در یک ظرف مناسب ریخته و سپس بر روی شعله بگذارید تا داغ شود. همین که شیر داغ شد، ترکیب ابتدایی پودر کاستارد و ۱ لیوان شیر را با کمی شکر به آن اضافه نمایید.

 

۳) در حدود ۱۵ دقیقه شروع به بهم زدن کنید. دقت کنید که بعد از این مدت باید به غلظت فرنی برسد. همچنین توصیه می کنیم که شکر را زیاد اضافه نکنید . هر چند به ذائقه خودتان نیز بستگی دارد.

 

۴) بعد از این ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا کرم کاستارد سرد شود. و زمانی که این اتفاق افتاد آن را در ظرف مناسبی بریزید و سپس در یخچال قرار دهید. بعد از چند ساعت کاملاً می بندد. حال به سراغ پودر ژله بروید.

 

۵) پودر ژله را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر داخل ۱ لیوان آب ِ از قبل به جوش آمده ریخته و به خوبی در آن حل کنید. بعد از آن باید یک لیوان آب سرد نیز اضافه کنید و بهم بزنید.

 

۶) این ژله آماده را بعد از این که کاستارد سرد شد ، روی آن بریزید و سپس کرم کاستارد را در یخچال بگذارید. برای اینکه ژله بسته شود. بعد از بسته شدن کرم کاستارد ژله ما آماده شده که می توانید آن را در قالب های مورد نظر بریزید و سرو کنید.

 

نکاتی برای تهیه کرم کاستارد

– این کرم را باید به این صورت انجام دهید که بعد از اینکه درون ظرف ریختید می بایست یک مُشما فریزر را روی سطح کرم قرار دهید. دقت کنید که روی ظرف قرار نگیرد و حتماً روی کرم را بپوشاند که در این صورت لایه ای روی کرم ایجاد نشود.

 

– اگر این کرم را می خواهید روی کیک استفاده کنید، نیازی به قرار دادن در داخل یخچال نیست، همان زمان که بسته نشده است بین لایه های کیک و یا روی آن بریزید.

 

– شیر خاصیت های فراوانی دارد که از جمله می توان به حفظ سلامت دندان ها، قوی تر شدن عضلات، جلوگیری از بیماری مهلک پوکی استخوان، افزایش نیروی جنسی، افزایش وزن، بهبود سلامت ناخن ها و … اشاره کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین