طرز تهیه حلوای میکادو

طرز تهیه حلوای میکادو,حلوای میکادو,pg,hd ld;hn,,halva mikadoo,حلوا,حلوای مدرن

طرز تهیه حلوای میکادو
از حلواهای سنتی ایران که سابقه ی زیادی دارد، حلوای میکادو نام دارد. حتماً نام شیرینی میکادو رو شنیده اید که معمولاً در مراسم عزاداری تهیه می شود اما این بار می خواهیم طرز تهیه حلوای میکادو را آموزش دهیم که دسر بسیار خوشمزه ای نیز می باشد. این حلوا که رولتی تهیه می شود را حتماً یک بار تهیه کنید تا مشتری دائم آن شوید. پس تا انتهای این مطلب از همدوره با ما همراه باشید.
مواد لازم طرز تهیه حلوای میکادو
آرد سفید۲ لیوان
روغن مایع۱٫۵ لیوان
شکر۱٫۵ لیوان
آب۲ لیوان
گلابنصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
پودر هل۱ قاشق چای خوری
نان میکادو یا نان ویفر۱ بسته

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله به سراغ الک کردن آرد بروید. سپس تابه ای را روی شعله قرار دهید و آرد الک شده را داخل تابه بریزید. با شعله ملایم اجازه دهید تا آرد تفت بخورد و رنگش به طلایی تغییر کند.

 

در حالی که آرد تفت می خورد. به سراغ مخلوط کردن آب و شکر بروید و بعد آن را روی شعله بگذارید تا شهد مناسبی داشته باشید. آب که به جوش آمد در نظر داشته باشید که باز هم باید صبر کنید تا قوام بیاید.

 

تفت دادن آرد هم تا زمانی مناسب است که بوی خامی آن گرفته شود و رنگش هم طلایی شود. دقت کنید که اگر زیادی روی شعله بماند خواهد سوخت. هر وقت که به اندازه کافی تفت دادید، روغن را اضافه کنید.

 

همین که آرد با روغن ترکیب شد و متوجه شدید که نرم شده است یعنی روغن به اندازه کافی بوده است. هر چند اگر احساس کرده اید که باید آرد را بیشتر تفت بدهید، این کار را کمی ادامه دهید.

 

حال باید گلاب، زعفران و پودر هل را به شهدی که در مراحل قبل بدست آورده اید اضافه کنید. آرد را نیز از روی شعله برداشته و شهد را به آن بیفزاید و به خوبی بهم بزنید. آنقدر که کاملاً یکدست شود.

 

دقت کنید که شهد را کم کم باید اضافه کنید. چرا که نمی خواهیم حلوایمان شل و رقیق شود. با افزودن کم کم شهد، شلی و سفتی حلوا را خودتان بررسی کنید.

 

حلوا باید کمی شل باشد تا راحت تر روی نان قرار بگیرد. همانطور که حلوا داغ است آن را روی نان میکادو قرار دهید و سپس دو سانت از نان را که پهن نکرده اید به صورت رولی درآورید تا حلوا بیرون نریزد.

 

در آخر حلوا در در کاغذ روغنی گذاشته و به مدت ۱۲۰ دقیقه آن را در گوشه ای قرار دهید. بعد از گذشت این زمان می توانید حلوا را برش زده و سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین