خواص گوشت بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین,گوشت بلدرچین,بلدرچین,تخم بلدرچین,fgnv]dk,quail meat

خواص گوشت بلدرچین برای بدن

یکی از انواع گوشت هایی که مصرف زیادی هم در ایران دارد گوشت بلدرچین است. تخم و گوشت بلدرچین به صورت تازه و گوشت یخ زده عرضه می شود. شاید از فواید گوشت بلدرچین اطلاعات چندانی نداشته باشید. امروز در همدوره و در این مقاله از خواص مواد غذایی قصد داریم به معرفی خواص گوشت بلدرچین بپردازیم. بلدرچین دارای ویتامین های A، B، نیاسین، تیامین و ویتامین D می باشد و برای بدن بسیار مقوی است و استفاده از آن توصیه می شود.

 

گوشت بلدرچین مفید برای چشم

با توجه به وجود لوتئین و پروتئین در زرده تخم بلدرچین، با مصرف آن می توان سلامت چشم را تضمین کرد. همچنین وجود ویتامین آ در این گوشت چیزی کمتر از هویج ندارد و می تواند بر روی سلامت چشم اثرگذار باشد.

 

مراقبت از پوست با گوشت بلدرچین

وجود ویتامین هایی نظیر B، A و E در گوشت بلدرچین از پیر شدن پوست جلوگیری می کند. همچنین اگر در پوست مشکلاتی بوجود بیاید، این ویتامین ها درصدد بازسازی پوست برمی آیند.

 

محکم کردن استخوان ها با گوشت بلدرچین

به دلیل آنکه در این گوشت کلسیم و همینطور فسفر وجود دارد و با توجه به اینکه تقویت استخوان ها به این دو مورد بستگی دارد. با استفاده از گوشت بلدرچین می توان سلامت استخوان ها را تضمین کرد.

 

رفع بیماری هایی نظیر آسم با گوشت بلدرچین

دستگاه تنفسی نقش مهمی در زنده ماندن انسان ها دارد. پس باید سالم نگه داشته شود. گوشت بلدرچین از برخی بیماری های تنفسی مانند آسم، ضعف های عروقی و حتی سل جلوگیری خواهد کرد.

 

ترمیم بافت های آسیب دیده بدن با گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین قادر است بافت و سلول های برخی از نقاط بدن مانند: ناخن، مو و پوست را ترمیم کند. این کار با افزایش هورمون در بدن انجام می گیرد.

 

سلامت دستگاه ایمنی بدن

زمانی که دستگاه ایمنی بدن به خوبی کار کند، بدن کمتر در معرض آسیب و بیماری قرار می گیرد. با استفاده از گوشت بلدرچین می توان امیدوار بود که باکتری ها و انگل ها کمتر به بدن ورود پیدا کنند و در نتیجه بدن سالم تر خواهد ماند.

 

درمان کم خونی با خواص گوشت بلدرچین

عارضه کم خونی در بیشتر مردم دیده می شود. اگر نمی خواهید دچار کم خونی شوید و یا حتی فشار خون پایین دارید حتماً از این گوشت استفاده کنید.

 

تأمین انرژی لازم بدن با گوشت بلدرچین

تبدیل کربوهیدرات به قند یکی از موارد ایجاد انرژی در بدن است. با توجه به اینکه ویتامین B2 در این گوشت به خوبی این عمل را انجام خواهد داد، انرژی بدن تا حد خوبی افزایش می یابد.

 

عملکرد بهتر مغز با خواص گوشت بلدرچین

کولین نام ماده ای است که در تخم بلدرچین وجود دارد که این ماده در عملکرد مغز تأتیر فراوانی خواهد گاشت. بهبود حافظه یکی دیگر از موارد مصرف گوشت بلدرچین است.

مضرات گوشت بلدرچین

– هیچگاه گوشت بلدرچین را بیش از اندازه مصرف نکنید. مصرف بیش از اندازه این گوشت می تواند باعث بروز مشکلات کلیوی، شکل‌گیری سنگ کلیه، ایجاد کم خونی، ایجاد فراموشی، کاهش فشار خون و … شود.

 

– خانم های باردار یا شیرده باید برای مصرف این گوشت از پزشک معالج خود تایید بگیرند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین