طرز تهیه ژله باواریا

طرز تهیه ژله باواریا

طرز تهیه ژله باواریا

از دسر هایی که می توان همیشه روی آن حساب باز کرد، ژله باواریا است. می توانید برای مهمانی های خودمانی بیشتر این دسر را تهیه کنید. از نکته های خوب تهیه این دسر این است که به زحمت و مواد اولیه زیادی نیازی ندارد. حال اگر تا به حال در منزل این ژله را درست نکرده اید، حتماً این بار آن را امتحان کنید.

مواد لازم طرز تهیه ژله باواریا
شیر۱ لیوان
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکرنصف لیوان
پودر ژلاتین۱ ق غذا خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری

 

۱) در اولین مرحله باید نیمی از شکر را با خامه ترکیب کنید. مخلوط را مقداری بهم زده و سپس در فریزر قرار دهید. ۲۰ دقیقه بعد از فریزر خارج کنید. حال با استفاده از همز برقی، به مدت ۴ دقیقه آن را بهم زده تا شکل و فرم خاص خودش را بگیرد. حال مجدداً این خامه را که به خوبی فرم گرفته است تا زمان استفاده در فریزر قرار دهید.

 

۲) به سراغ تخم مرغ رفته و زرده و سفیده را از هم جدا کنید، سپس زرده را با نیم دیگر از شکر ترکیب کرده و بهم بزنید تا مخلوط کش‌دار بدست آورید. حالا شیر را نیز گرم کنید. بعد از گرم شدن مقداری از آن را در ترکیب شکر و زرده تخم مرغ بریزید و بلافاصله با یک همزن دستی بهم بزنید و بعد همه‌ی شیر را اضافه کنید و ظرف را روی بخار آب با شعله کم بگذارید و به بهم زدن هم ادامه دهید.

 

۳) بهم زدن را تا زمانی ادامه دهید تا لایه ای ضخیم پشت قاشق ایجاد شود. حال به سراغ ترکیب کردن ژلاتین با ۱/۴ لیوان آب بروید. سپس آن را روی بخار آب قرار دهید تا حل شود. ( ۳۰ ثانیه کفایت می کند ) زمانی که ترکیب شیر با موادهای دیگر به غلظت کافی رسید آن را از روی شعله بردارید و وانیل و ژلاتین را به آن بیفزایید و سپس با همزن دستی بهم بزنید.

 

۴) ظرفی انتخاب کنید و در آن نمک و یخ بریزید. سپس برای اینکه دمای کرم را به دمای محیط برسانید، ظرف کرم را درون ظرف نمک و یخ قرار دهید. سپس شروع به بهم زدن کنید. ( می خواهیم دمای ظرف کرم پایین بیاید ) بعد از کم شدن دما به سراغ اضافه کردن، خامه بروید. مجدداً بهم زده تا کرم کاملاً یکدست شود.

 

۵) کرم که حاضر شد را در قالب های دلخواه خود ریخته و به مدت ۱۸۰ دقیقه آن را درون یخچال بگذارید تا به خوبی سفت شود. دسر ما آماده شده است که می توانید آن را به روش های دلخواه تزئین و سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین