دستور پخت پاناکوتا خوشمزه

پاناکوتا شکلاتی, \hkh;,jh a;ghjd , دسر پاناکوتا شکلاتی,طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی, panakota shokolati

پاناکوتا شکلاتی یک نوع دسر ایتالیایی پر طرفدار است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن ژلاتین ، خام و شکلات هستند. دسر پاناکوتا از دسرهای انعطاف پذیر است و با طعم های مختلفی تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر پاناکوتا شکلاتی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا شکلاتی
شیر۲ لیوان
خامه¼ لیوان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
شکر۱۰ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم
اسانس وانیلمقدار کمی

دستور طرز تهیه

ابتدا نصف شیر را در یک کاسه می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم. کاسه را روی حرارت بسیار ملایم ( روی بخار آب ) قرار می دهیم و آنقدر شیر را هم می زنیم تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. در مرحله بعد خامه را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

شیر باقیمانده را به خامه اضافه می کنیم. ( بهتر است شیر را کم کم اضافه کنیم و حین اضافه کردن خوب شیر و خامه را با همزن مخلوط کنیم ) آنقدر شیر و خامه را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند سپس شکر را اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن شکر قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا در شیر و خامه حل شود. دقت داشته باشید نیازی به جوش آمدن مخلوط شیر و خامه نیست و زمانی که داغ شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت شکلات تخته ای را داخل مخلوط شیر و خامه رنده می کنیم و مقداری کمی اسانس وانیل را به همراه پودر کاکائو و مخلوط شیر و ژلاتین به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم مواد دسر را در قالب یا قالب های مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. حداقل حدود ۴ ساعت نیاز است تا دسر پاناکوتا شکلاتی در یخچال بماند سپس با خامه تزیین و سرو کنید.

پاناکوتا شکلاتی,دسر پاناکوتا شکلاتی,طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی,دستور پاناکوتا شکلاتی

نکات تهیه پاناکوتا شکلاتی

پر رنگ تر شدن پاناکوتا

برای اینکه پاناکوتای شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشد بهتر است مقدار شکلات یا پودر کاکائوی بیشتر به مواد اضافه کنید. البته توجه داشته باشید اگر خیلی بیش از حد از پودر کاکائو یا شکلات تلخ استفاده کنید روی طعم دسر شما تاثیر خواهد گذاشت.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کاراملهمچنین بخوانبد: کوکی شکلاتی پودینگ شکلاتی تیرامیسو 


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین